• Blomsteröga

Du som har gjort utredning i Skellefteå. Är du nöjd med det bemötande du fick?

Motivera gärna!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som har gjort utredning i Skellefteå. Är du nöjd med det bemötande du fick?
  • maritmedm
    dreamy skrev 2009-03-30 09:51:05 följande:
    maritmedm; det är samma surgubbe (enligt hemsidan) :P
    Ne chefsläkaren för KK är U.O medans ansvarig för barnlöshetsutredningen är H.L

Hur som helst så verkar det finnas mer än en som inte vet hur man tas med folk där, en charmkurs kanske vore något
  • dreamy

Jaha det är H.L som jag har träffat och det var på KK. Enligt hemsidan då var han chefsläkare där men han kanske har förflyttats (har då för mig att jag läste det någonstans *förvirrad*) Hur som helt är han puckad!

• LadyG

Hello!

Jag kan tala om att jag klagade på bemötandet från KK i ske-å för en överläkare på KK i Umeå.. Hon skulle ta sig ett snack med dem.. för så fick de inte hålla på.. tyckte hon.. :)

• Blomsteröga
    LadyG skrev 2009-04-02 19:38:34 följande:
    Hello!Jag kan tala om att jag klagade på bemötandet från KK i ske-å för en överläkare på KK i Umeå.. Hon skulle ta sig ett snack med dem.. för så fick de inte hålla på.. tyckte hon.. :)
    Vad bra
    Förmodligen har dom fått ett samtal från IVF-kliniken också. Jag klagade på att sköterskan hade sagt att man fick komma direkt till IVF när remissen är skickad. Barnmorskan på IVF-kliniken kunde inte förstå hur dom kunde säga så eftersom de i Skellefteå inte kan veta hur läget är på IVF-kliniken. Hon skulle ringa och prata med dom.
  • längtan efter lillamirakel

LadyG: Bra jobbat!!

• längtan efter lillamirakel

Blomster: Du också!

• Buslängtan

Vi gjorde en utredning förra året.
    Vi fick ta proverna här och allt såg bra ut.
    Inget fel på mina ägglossningar eller mannens spermier. Förutom att jag var tjock då.
    Sen ville de på skeå att vi skulle komma upp och "prata mera" och att jag skulle göra en gynundersökning.
    Men jag tyckte att prata kunde vi göra på telefonen och gyn undersökning kan de väl göra i Umeå.
    Men nej , det gick inte.
    Så då sa jag att vi försöker själv ett tag till och att vi skulle höra av oss.

Så vi är ofrivilligtbarnlösa.

• LadyG
    Blomsteröga skrev 2009-04-02 19:44:15 följande:
    Vad bra Förmodligen har dom fått ett samtal från IVF-kliniken också. Jag klagade på att sköterskan hade sagt att man fick komma direkt till IVF när remissen är skickad. Barnmorskan på IVF-kliniken kunde inte förstå hur dom kunde säga så eftersom de i Skellefteå inte kan veta hur läget är på IVF-kliniken. Hon skulle ringa och prata med dom.
    Nu hoppas jag att inställningen kanske blir lite bättre i ske-å... :) har väl inga stora förhoppningar dock. Överläkaren sa även att sköterskorna ska väl egentligen inte yttra sig om sådana saker, som tex provsvar och dylikt. Det är ju egentlingen läkarens uppgift. Så som jag förstod det, tyckte hon inte att sjuksköterskorna skulle sitta och svara på frågor, som egentligen en läkare skulle svara på. Jag tyckte att hon såg lite irriterad ut...

(Det skulle egentligen vara bra om läkare från IVF och KK, visste om dessa sidor, så att det kunde gå in och läsa hur människor egentligen känner sig i situationer som dessa. När de kämpar och kämpar och sedan kanske blir bemötta på ett otrevligt sätt, som om kämpandet och tårarna inte var nog jobbigt att dras med.)
    längtan efter lillamirakel skrev 2009-04-02 19:44:45 följande:
    LadyG: Bra jobbat!!
    Tackar tackar! :)
  • Yrja M

Statistiken i den här omröstningen såg inte så bra ut för teamet i skellefteå. Är det någon som gjort utredning där nyligen och vet om bemötandet förbättrats?

• lantlivet

Hej. Var på vul för att utreda pco ( vilket jag var säker på att jag hade då jag har alla symptom på det förutom övervikt) h.l sa att de är de inte för du är ju normalviktig, men jag gör ett vul ändå på dig. Tji fick han då båda äggstockar är fulla i blåsor. Prover skickade och väntar nu på svar. Fick ni pergotime direkt eller va ni tvungna att vänta och anmäla er till barnlöshetsmottagningen först?

Han sa inget mer än så och jag orkade inte fråga om det. Många ja känner,bor dock inte i detta län,har fått så fort de varit på vul å konstaterat att de har pco.

Han kändes nonchalant och typ less på sitt jobb.. Önskar de kunde skaffa en privatklinik här med. För ja orkar inte åka till Umeå..

• Yrja M
    lantlivet skrev 2014-04-15 22:30:48 följande:
    Hej. Var på vul för att utreda pco ( vilket jag var säker på att jag hade då jag har alla symptom på det förutom övervikt) h.l sa att de är de inte för du är ju normalviktig, men jag gör ett vul ändå på dig. Tji fick han då båda äggstockar är fulla i blåsor. Prover skickade och väntar nu på svar. Fick ni pergotime direkt eller va ni tvungna att vänta och anmäla er till barnlöshetsmottagningen först?
    Han sa inget mer än så och jag orkade inte fråga om det. Många ja känner,bor dock inte i detta län,har fått så fort de varit på vul å konstaterat att de har pco.

Han kändes nonchalant och typ less på sitt jobb.. Önskar de kunde skaffa en privatklinik här med. För ja orkar inte åka till Umeå..
    Hej! Jag har också PCO och är normalviktig (eller i alla fall var jag det när det upptäckes).

Vi fick genomgå en utredning först där även mannen undersöktes. Detta eftersom det är dumt/onödigt att behandla kvinnan med hormoner ifall det finns problem på den manliga sidan också.

Jag hoppas du får bra hjälp här framöver! Lycka till :)

• lantlivet
    Yrja M skrev 2014-05-11 21:51:21 följande:
    Hej! Jag har också PCO och är normalviktig (eller i alla fall var jag det när det upptäckes).

Vi fick genomgå en utredning först där även mannen undersöktes. Detta eftersom det är dumt/onödigt att behandla kvinnan med hormoner ifall det finns problem på den manliga sidan också.

Jag hoppas du får bra hjälp här framöver! Lycka till :)

Undra varför de inte är så för alla då. Vi får utredning i höst om ja ej blivit gravid innan det. Vilket ja ej kommer bli då ja ej har ägglossning..så ja fatta inte varför vi inte fick anmäla oss nu då ja fyller 23 i år liksom..

Tack!
  • Yrja M

Kanske för att vården för ofrivilligt barnlösa här är sämst i Sverige.

• lantlivet
    Yrja M skrev 2014-05-12 11:24:53 följande:
    Kanske för att vården för ofrivilligt barnlösa här är sämst i Sverige.

Jo ja har hört det. Suger verkligen då ja i övrigt trivs toppen här uppe. Hade funderingar på att söka mig till Luleå då de tydligen är väldigt bra där. Fick rekommendationer om sunderby(?)
Svar på tråden Du som har gjort utredning i Skellefteå. Är du nöjd med det bemötande du fick?