• Linslusen04

Livet som ung mamma = ganska jobbig

Hejsan på er!

Är det ingen, som tycker det är jobbigt att vara ung mamma då?

Jag tycker det.. emmelanåt.. jaa.. fast ganska ofta nu.. mm..allt är väl typ jobbigt då typ.. önskar väl mer eller mindre då, att man hade väntat med det där med barn då.. mm..

visste inte att det skulle va så här jobbigt, anade väl.. men visste ju inte att det skulle va såhär jobbigt.. näää.. men såklart värt det.. joodå.. såklart att jag älskar
    dem.. dem är allt för mej, dem små liven ju.. <3 vet inte vad jag skulle göra utan dem!! men jag tycker det är jäääätte jobbigt ibland då.. mm.. å vill då och då ifrån gå ansvaret som förälder.. men det går ju inte.. förtillfället ja.. men annars inte ju..
    det är ju ett livslångt ansvar, absolut!!! Men kan man inte ibland få tycka att det är jobbigt ju.. mm.. Känner mej som dem där"UNGA MAMMORNA"(14-18) som inte visste eller hade någon aning om hur det var att bli mamma.. med förväntningar å sånt då.. mm.. jag är 24,snart 25.. jag vet.. men jag visste inte innerbörden hur det var att få barn.. kanske inte va redo för det, jag vet.. men det är lätt att va efterklok, när man står med facot i hand.. INTE!

Nån som känner samma då?

Är ute för efter förståelse, framför allt..

Kram från en som inte mår så bra..

ps. som tur va.. så får jag väldigt mycket peppning/stöttning och hjälp, av min SNÄLLA familj =) jupps.. vet inte vad jag skulle ta mej till utan dem.. framför allt ett stort tack till min mamma och min man... Ni har en extra stor plats i mitt hjärta, vet ni väl hoppas det iaf.. <3

• Svar på tråden Livet som ung mamma = ganska jobbig
  • agua

Visst är barn jobbiga även om man är ung eller inte, och de är helt normalt att känna så :)

Om hela min dag gått åt f*n så behöver jag bara titta på honom så är allt glömt.

Säger åt sonen många gånger att he makes the world worth living

• evelgen

Det var någon som sa att få barn är det jobbigaste men också det roligaste dem gjort och det stämmer nog.

• lunkentuss

Det du känner känner nog alla då och då, oavsett ålder. Ingen vet ju hur det är att ha barn innan man fått man kan bara gissa...

Det enda jag kan känna är en nackdel med att vara ung (för egen del då) är att jag inte har jobb elr pengar nog att skaffa hus just nu Hade jag väntat bara 1-2 år så hade jag hunnit skaffa ett jobb (förhoppningsvis) och då haft råd att ta ett lån nu Men allt får ta sin tid, nu blev det barn först istället för hus

• Linslusen04

tack för alla svar!

Kan seja det, att det är skönt att föräldrarna finns där.. när man inte känner sej mogen å så ju.. mm..

• Lorena 86

Hej!

Måste säga att jag kan känna precis likadant som du vissa dagar... Men samtidigt så känner jag att min son är det bästa som har hänt mig, han har gjort mig till en bättre och mognare person...

Kan ibland bara tänka: Neee nu går jag härifrån, nu orkar jag inte mer! Men när jag tänker på all lycka han har gett mig så kan jag inte jämföra det med alla jobbiga dagar...

När jag håller på att bli tokig på honom så brukar jag lägga honom i sin lekhage med alla hans leksaker och bara gå och lägga mig och vila lite... Ibland behöver barn också tid för sig själva, eller så kan man ju bara gå ut på balkongen och ta lite friskluft...

Alla har sina jobbiga dagar, det är bara att kämpa på :D

Kramar!

• amalia08

hew va skönt kände som att ngn läste mina tankar o käsnlor os krev ner dem här..känenr exakt likadant...skönt att andra oxå gör d--

Svar på tråden Livet som ung mamma = ganska jobbig