Barnvagnsvänliga matställen & fik i Stockholm?
Hej hej!
Har ni några tips på trevliga och barnvagnsvänliga matställen och fik i Stockholm, typ Östermalm och innerstan?
Tacksam för alla tips!
Hej hej!
Har ni några tips på trevliga och barnvagnsvänliga matställen och fik i Stockholm, typ Östermalm och innerstan?
Tacksam för alla tips!
Har du någon gatuadress eller är det självklart var den ligger när man kommer fram till Tjärhovsplan????
Finns ju en del på Söder...Skrapan: massor av plats men lite hög volym. Men Espresso House på ovanvåningen är ok. På Katarina Bangata finns ju ett som nästan är lite känt som bebisfik, kommer ej ihåg namnet...
Vill man komma till ett riktigt bra ställe då kan man ta sig utanför tullarna: Vinterviken; kan bli en härlig promenad från Hornstull.
Sen finns ju Street vid Hornstull :)
Blåklockan79 skrev 2009-02-05 09:09:23 följande:
DubbelW på Odengatan är stort och barnvagnsvänligt.
Totalt omysigt men äter bra gör man i Salénhuset, gott om plats och barnstolar.
mallan1973 skrev 2009-02-05 09:46:20 följande:
Hotel är alltid rymliga: Anglais på Humlegårdsgatan, Mornington Hotel på Nybrogatan, Berns tom gör reklam för att de är barnvänliga på min BVC.
Annars är ett barnvänligt ställe Vapiano på Sturegatan. Gateau i Sturegallerian, Stures café i Sturegallerian är oxå gott om plats. Fast det är ju ganska komiskt att sitta med sin knodd och fika i samma lokal som man nattklubbade för ett år sen :).
Va bra tips ni kommer med
kram!
ROOM på, ja, vad är det nu för gata? Bakom Fleminggatan - mitt emot La Famiglia.
bambi111 skrev 2009-02-04 21:52:50 följande:
Hej, tipsade i en annan tråd om restaurang Syster o Bror de har ett toppenbra fik med mycket plats för barnvagnar. Ligger uppe vid KTH. Man kan både äta och fika där! Fina toaletter oxå vilket jag tycker är viktigt.
Har ej läst trådens, så det kan upprepas =)
* Café Panorama på Kulturhuset - öppet, centralt och bra priser
* Cafét i Saouk gallerian på Drottninggatan - ok
* Skrapan på Götgatan - grymt
* Wayne´s coffe på Götgatan - Trevligt
* Java for friends på Hornsgatan - Goda sallader, endast plats för 1-2 barnvagnar på nedervåningen, så gå ej under lunch ruschen =)
* Thelins tror jag att det heter i Fältöversten
* Café Mocco på Nybrogatan - Max 3 vagnar säger dem
Eh, ja.. Det var lite tips från mig =)
toppen!
tack för tips paloma84
Museum brukar ha bra caféer. Moderna Museet är jättebra, rymligt som attan.
Café Rival (längst bak) är jättebra, dock ryms inte så många barnvagnar, kanske tre.
Mysigt fik i barnbokhandeln "Bokslukaren" vid Mariatorget (bredvid kinarestaurang) - obs! litet fik ca 1-2 barnvagnar (ej tvilling/syskonvagn ryms).
Skrapan har jättebra fik "Götgatan Stories", vid lunchtid kan det vara lite brusigt, men både före och efter lunchtid är det jätteskön ljudnivå dvs mkt lugnt.
NK har flera bra fik.
Muffin bakery är ett trevligt ställe där man är hjärtligt välkommen med ungar. De har en hel trave med barnstolar, och en ingång med ramp för barnvagnar. Gott kaffe. Ligger på hörnet Linnégatan/Artillerigatan tror jag.
Enda minuset är att de har djävulskt goda muffins... Men å andra sidan är deras hälsotallrik inte dum den heller.
Sedan finns ju Elverket (Linnégatan/Styrmansgatan) för dagar med dåligt väder och KMK (Strandvägen vid strandpromenaden Diplomatstaden) för soliga dagar utomhus.
Skånska gruvan har världens finaste uteservering och grymma bakverk. Sund och god lunch. Inne är det lite trångt, men kan man ställa vagnen utomhus är man välkommen in med knoppingarna.
Pasta rapido på Valhallavägen 65 är barn -och barnvagnsvänligt med trevlig personal. Bra WC med skötbord!
Länk:
www.facebook.com/Pastarapido
Alltså alla Espresso House som jag varit på i innerstan, är barnvagnsvänliga.