Zaria skrev 2009-01-24 00:16:02 följande:
Ja faktiskt, jag menar 2 personer som är överviktiga kan kalla varanndra "tjockis" eftersom de ligger på samma nivå, de förstår ironin och förstår varanndra vad de går igenomn (fördommar och annat), däremot är det inte lika kul om "Milla" 50 kg och fotomodell kallar dem tjockis.
Håller med!
Jag har ett par bekanta, två killar som är bästa kompisar sedan tidernas begynnelse. Den ene är jude och den andre halvafrikan. De har en jargong sinsemellan som sitter i sedan barndom/tonår. Den judiske killen kallar den andra neger och drar "neger"-skämt och den halvafrikanske kan dra jude-skämt och till och med skoja om förintelsen med den judiske killen. Som jag förstått började alltihop när de båda var lite utsatta för mobbing med rasistiska inslag. Att skoja på det här sättet blev en möjlighet att bearbeta vad de var med om. Ett par gånger har jag varit med när någon ny bekant inte fattat vad som pågår, utan kommit egna skämt om "negrer" och judar. Det har slutat riktigt pinsamt. På ett sätt kan man kanske tycka att de här killarna får skylla sig själva som ibland drar sina dåliga vitsar öppet bland folk, men jag tycker ändå att det är rätt uppenbart att ingen annan får delta.