• TyskMamma

Tyskland/medicin till bebis =(

Min son har varit sjuk sedan i slutet av december! Han hostar ju nästan lungorna ur sig och allt jag har fått från min barnläkare är homeopatiska(stavning?!) jävla skitgrejer som inte hjälper! Vem måste man egentligen mörda/muta i Tyskland för att få tag på lite hederligt jävla pencilin?! Hjälp mig tyska föräldrar!!

• Svar på tråden Tyskland/medicin till bebis =(
  • Ananaspaj

Bor visserligen i sverige man kanske du ska gå till en annan läkare för en "second opinion"? Åk till en akutmottagning på ett sjukhus. JAg vet att det är populärt med homeopati utomlands men alla läkare kan ju inte gå på den linjen??

• cosmos13

Nu har jag säkert en annan mycket positivare inställning till homeopati och tycker det mycket synd att det inte finns för barn i Sverige. Jag blev också helt chockade när dottern skulle få "Luftrörsvidgande" direkt här i Sverige för sin hosta.
    Men om du är inte nöjd med din barnläkare, då byt helt enkelt till en som inte har tillägget "Naturheilverfahren/homeopati". Sedan är hosta i 2- 3 veckor inte särskild lång och är de ingen bakterie, utan "bara" virus, så hjälper ju antibiotika inte. Sedan vet jag ju inte heller om han/hon gjorde en bra undersökning, det är ju två moment som man kan vara missnöjd med: undersökningen i sig och sedan slutsatsen med resulterande behandling.

• vivexa

cosmos13 skrev 2009-01-24 13:58:27 följande:

Nu har jag säkert en annan mycket positivare inställning till homeopati och tycker det mycket synd att det inte finns för barn i Sverige. Jag blev också helt chockade när dottern skulle få "Luftrörsvidgande" direkt här i Sverige för sin hosta.Men om du är inte nöjd med din barnläkare, då byt helt enkelt till en som inte har tillägget "Naturheilverfahren/homeopati". Sedan är hosta i 2- 3 veckor inte särskild lång och är de ingen bakterie, utan "bara" virus, så hjälper ju antibiotika inte. Sedan vet jag ju inte heller om han/hon gjorde en bra undersökning, det är ju två moment som man kan vara missnöjd med: undersökningen i sig och sedan slutsatsen med resulterande behandling.
    Det finns homeopati för barn i Sverige med, Min son har fått homeopatisk medicin utskriven av läkare på vanlig vårdcentral, skickades från antroposofiska sjukhuset i Järna.
  • SaramedM

justina; barn under 12 år får inte behandlas med homepoati i svergie så skriver läkaren ut det bryter han mot lagen

• SaramedM

Sen är det förmodligen ett virus inte en bakterie som ger hostan och då hjälper inte antibiotika

• TyskMamma

Jag har ingenting alls emot homepati faktiskt men jag är bara så förtvivlad eftersom min lilla bebis har hostat i två månader, och det, inte LITE heller. Han hostar så att han spyr=( Jag vill bara få min lille bebis frisk. Jag är så frustrerad! Jag tycker att det dröjer så länge och han bara hostar och hostar och läkaren skriver ut ett medel efter det andra och jag springer fram och tillbaka till läkaren för att höra "jamen,om vi försöker det här så kanske...." Jag blir gaaaalen snart!

• ThisIsMe

Byt läkare! Tyvärr kommer penicillin troligen inte att hjälpa då din lilla sötis troligen ör sjuk pga ett virus. Men gå till en annan läkare och kräv bakterieodling.

• vivexa

SaramedM skrev 2009-01-24 15:03:17 följande:

justina; barn under 12 år får inte behandlas med homepoati i svergie så skriver läkaren ut det bryter han mot lagen
    Hoppsan!
    Jag ska nog inte uppge hans namn då!
  • Ananaspaj

upprepar...: gå till en annan läkare!

• 3mamman

Jag bor i Sverige, men visst är det väl så att i Tyskland kör vissa läkare den homeopatiska linjen och vissa mer traditionell medicin?
    I Tyskland finns ju också många privatläkare.
    Sök upp en annan läkare, typ husläkare som inte har homepatisk inriktning.

• Vreni

Hej! Skulle oxå rekommendera att du byter läkare.

Svar på tråden Tyskland/medicin till bebis =(