• ElliotOMelvins Mormor

Vet någon nånting om sommarskola typ internat?

Vi har en son som blir tonåring till sommaren.Vi har flyttat ifrån Malmö för ett år sedan till ett mindre samhälle här i Skåne.Han har sakta förändrats till det sämre sedan vi flyttade hit.Har kompisar som är busiga och nu har dom trackaserat ett äldre par här i området.

Vi funderar på att vår son ska få komma bort i sommar och åka på sommarskola eller läger någonstans.Finns här någon som kan rekommendera något.Jag har varit inne och sökt på nätet men hittar inget.Han spelar fotboll.

Tack på förhand

• Svar på tråden Vet någon nånting om sommarskola typ internat?
  • Bevabus

Det bästa tipset jag kan ge er är att han får åka på en språkresa. Underbarare upplevelse får man leta efter! Låt honom åka ensam och inte med en kompis. För när man åker ensam så blir det ett helt nytt ansvar. Jag var 14 år när jag åkte och jätteblyg. När jag kom hem så hade min självkänsla ökat med en miljon procent och jag var betydligt mognare i mina beslut och åsikter. Jag fick nya vänner, som jag dock inte håller kontakten med idag men dom finns i mitt hjärta för alltid. Minnena är det viktigaste dock, allt man fick göra. Så otroligt KUL!

www.sts.se

Lägg fram förslaget att få åka bort tre veckor udner sommaren Hoppas att han nappar! be honom iaf att gå in på sts hemsida för då lär han nog bli sugen tror jag...

• Bevabus

OBS! Om han ska åka på språkresa så måste ni skynda er att anmäla honom och kolla upp när informationsmötet är just där ni bor. Det krävs en rätt mycket planering inför resan så att ni inte glömmer nåt och så att alla papper är inlämnade i tid. Men det hinner ni om ni bokar så snabbt som möjligt.

• ElliotOMelvins Mormor

Tack Beverly! Jag har varit inne på EF:s sida och kollat runt,ska även besöka sidan du rekommenderade.Tusen tack för hjälpen :)

• Bevabus

Jag rekommenderar STS framför EF, för EF har mycket problem med ldeare som inte håller koll på sina elever...allt ifrån droger till kidnappningar. Så STS är betydligt säkrare De har kanonbra ledare.
    Lycka till med allt!

Svar på tråden Vet någon nånting om sommarskola typ internat?