• åhg

tips och råd vad är bra och vad är inte bra?

hej

ny här på sidan och har ett ton med frågor.
    till att börja med så ahr jag läst om att det är farligt med ibuprofen när man försöker bli gravid-alltså typ ipren, är detta sant?
    royal jelly har jag också läst om, är detta bara för de som har oregelbunden mens eller är det bra att använda för att öka chanserna att bli gravid.
    bisolvon har jag också läst om, äre detta något ni andra tipsar om?

har försökt i snart 2 år utan lycka och börjar tycka det verkar hopplöst.

tacksam för alla tips o råd.

*åhg

• Svar på tråden tips och råd vad är bra och vad är inte bra?
  • senixxa

har du gått så länge så ska du söka hjälp på Gyn så dom får kollat upp så inget e fel.eller det kanske du har gjort?

• åhg

hej

jag påbörjade en undersökning i oktober förra året. har gjort massa blodprover undersökningar samt spolning. min man har kollat sin sperma kvalitet så nu sitter vi mer eller mindre och väntar på att vi ska få svaren på de senaste proverna för att veta hur vi ska gå vidare.

läkaren som gjorde spolningen var inte min vanliga läkare men han sa till oss att det bästa alternativ för oss är nog provrörs befruktning.
    vi får se vad det blir hoppas på svar i veckan hur vi ska göra.

tack ändå för tipset:)

• Arien

Det finns inga mirakelmetoder. Det enda som gäller är regelbunden sex vid ÄL. Sen är det slumpen som avgör om det blir gravid. Om ni inte har gjort en utredning tycker jag absolut att ni ska göra det. Inget att förlora, men massor att vinna.

• åhg

tack
    jag hoppas vi vinner snart!

• senixxa

det e helt otroligt har sett i flera olika forum att många försöker i flera år innan dom söker hjälp har hört dom som hållt på i över 5 år och när man har sagt till dom så har dom inte trott att dom får hjälp efter så "kort" tid folk e mer ovetande än man tror.

Bra att ni får hjälp

ska hålla tummar o tår för er!!

• åhg

tack så hemskt mycket för hjälp o pepp!

• Pascha78

Alla preparat med NSAID i såsom Ibuprofen och Ipren ska du hoppa över, de gör att man har svårare att bli gravid.
    Royal jelly sägs ska vara bra för fertiliteten i största allmänhet men inget som är vetenskapligt bevisat. Bisolvon sägs ska vara slemlösande=lättare för spermierna att nå fram till ägget.
    Finns inte där heller någon vetenskaplig bevisning.

Svar på tråden tips och råd vad är bra och vad är inte bra?