• mandelblomma

vad är rimligt att de ska betala med

dottern som blir 16 år i sommar får 1050kr per månad som ska räcka til hennes kläder, telefonkort och nöjen.
    Jag betalar dock lite dyrare saker som ridväst och liftkort i fjällen och liknande.
    Nu kommer hon inte få bb i juli och augusti då hon fyller i juni...tror jag kommer ge henne 500kr i månadspeng de här månaderna och i synnerhet om hon inte får sommarjobb som hon alltså söker.

Hur gör ni med era tonåringar?

• Svar på tråden vad är rimligt att de ska betala med
  • xenaa

Menar du att hon ska betala för sig hemma redan?

Jag hade nog inte tagit betalt av mina barn om de fortfarande gick i skolan.

♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • mandelblomma

xenaa skrev 2009-01-25 11:28:19 följande:

Menar du att hon ska betala för sig hemma redan?Jag hade nog inte tagit betalt av mina barn om de fortfarande gick i skolan.
    nej nej, utan vad bör hon själv stå för.
    Som det är nu betalr hon sina egna kläder, telefonkort och nöjen.
    I sommar får hon egetnligen inget barnbidrag alls, men då ger jag henne ca 500kr i synnerhet om hon inte får något sommarjobb- vilket det nog lutar åt att hon inte får...-

var bara lite nyfiken på hur ni andra gör med era tonåringar!
  • Majsan70

Min son får sin månadspeng under sommaren o sen när han får lön för sitt sommarjobb får han inget på två månader istället. Han är nöjd med det arrangemanget och hans pengar från sommarjobbat räckte ända fram till snu faktiskt.

Svar på tråden vad är rimligt att de ska betala med