Riskiflickan skrev 2009-04-22 18:34:10 följande:
Ja, jag såg också ut som en ballong, före och efterkorten är ju helt sanslösa, man tror inte det är sant. De fick lägga bedövning till sist för det gjorde rätt så ont...Skönt att åtminstone bedövningen blev snabb å smidig för dig, jag ville helst bli sövd minns jag, eftersom jag mådde så dåligt, men efteråt fick jag veta att det inte skulle gått att intubera pga all vätska, tur att de inte sa det då...Hur snabbt tappade du din vätska efteråt?
Oj, det var ju verkligen tur att de inte sa det innan. Det vill man inte veta. Usch. Jag inser först nu att jag hade tur som fick pinalen så snabbt, vet flera där det inte gått och en kompis föddes för några dagar sedan och blev sövd då spinalen inte verkade.
Ja, före och efterkorten är helt galna. Jag tappade halva ansiktet efter bara någon vecka. Jag har för mig att all vätska (eller iaf vikten av den) var borta på 12-14 dagar någonting. Jag gick dessutom upp 3 kg dagen efter förlossningen mot vad det var på morgonen precis innan snittet. Då tappade jag ändå 1 kg unge, moderkaka + fostervatten samt 2-3 liter ascites och ändå gick jag upp 3 kg. Måste ju att gått upp 6 kg i vätska på en dag där. Min ben var så svullna att jag inte kunde stå med raka ben två dagar efter snittet. Hur gick det för dig med all vätska?
Men vi vet iaf hur det är att känna sig som en michelingubbe