• filos

Så har min sista "hemmamamma-vecka" börjat...

Om en vecka börjar jag jobba igen...HJÄLP!!!! Paniken kommer smygande... Jag har haft 8 underbara månader hemma med min lilla son och hans storasyster. Oj vad tiden har gått fort denna gång. Ibland har det varit tufft som bara den och jag hade kunnat nästan betala för att få gå och jobba för bara en dag . Men jag har njutit av varje stund. Det känns konstigt att veta att jag kanske aldrig mer kommer att vara hemma med mina barn längre perioder. Men nu är det makens tur att njuta av hemmalivet tills lillen börjar på dagis. Det unnar jag honom!!! Denna gång bestämde vi att dela föräldradagarna jämt. Men visst är det väldigt blandade känslor och mammahjärtat blöder litegrann...vad jag kommer att sakna dem på dagarna, mina gulliga busungar. Men just nu ska jag njuta av sista veckan som mammaledig!!!

• Svar på tråden Så har min sista "hemmamamma-vecka" börjat...
  • Syth

Åh vad jag förstår dig. När jag skulle söva min son i morse började jag gråta lite, för min tid hemma är över efter våren. Visst har jag ett par månader kvar med honom, men tiden går så otroligt snabbt! Blir ledsen när jag tänker på att jag inte kommer få tillbringa hela dagen med min son, men gläds som du åt att min man ska få uppleva några månader hemma med honom.

Svar på tråden Så har min sista "hemmamamma-vecka" börjat...