• Twitter

Vilken vecka är jag i?

Hej på er alla!
    Undrar om jag kan få hjälp med en för mig mycket delikat fundering. Jag gjorde en ICSI för 11 dagar sedan och imorse tog jag första grav-testet och höll på att gråta ögonen ur mig när det andra strecket framträdde efter någon minut. YES!!!
    Men nu sitter jag här och undrar vilken vecka jag är i så att säga, läste i den kalendern som finns här på FL att man räknar veckorna från förra mensen och inte från ÄL. Men jag får inte ihop det helt. Om någon skulle vilja upplysa mig vore jag jättetacksam!

• Svar på tråden Vilken vecka är jag i?
  • AngelEye

Du kan trycka på "gravid" där uppe bland länkarna. sen trycker du på "kalender" och "graviditetsuträkning".

Annars räknar du dagarna från första dagen i senaste mensen och gör om det till veckor. :) Tex. började din mens 1 januari så är det idag 3 fulla veckor + 5 fulla dagar :)

• AngelEye

Du kan trycka på "gravid" där uppe bland länkarna. sen trycker du på "kalender" och "graviditetsuträkning".

Annars räknar du dagarna från första dagen i senaste mensen och gör om det till veckor. :) Tex. började din mens 1 januari så är det idag 3 fulla veckor + 5 fulla dagar :)

• Pimpinellan

ÄP räknas som äl.d.v.s 2+0. Man räknar INTE från sista mensen när man gjort IVF eftersom det blir alldeles missvisande. Kan ju skilja månader från sista mensen tills man testar plus.

• AngelEye

okej, det hade jag ingen aning om :) alltid lär man sig något nytt.

• Pimpinellan

Japp,men tyvärr är det inte ens alla b.m som vet detta utan de envisas ändå med sista mensen eller ändrar b.f utifrån UL,men det KAN man ju inte göra eftersom man vet precis när barnet blev till-till skillnad mot "vanliga" graviditeter.

• Twitter

Tack så mycket!! Jag trodde nästan att det var något sådant eftersom den blödning man har under hormonbehandlingen inför IVF knappast kan räknas som en normal menstruation. Gravid i v 3+5 mao. Skrattande

• Waiting 4U

Okej!

Så här ligger det till för oss...
    ÄP - 24/3 10 ägg plockades.
    ET - 26/3 7 ägg delade sig, 1 sattes tillbaka i mig & 4 ligger i frysen.
    TD - 9/4 graviditetstestet visade positivt.

Räknar man att jag blev gravid den 10/3 isf?
    Eftersom det är 2 veckor innan ÄP?
    Är i vecka 5+6 om det stämmer!:)
    Ska på utlraljud den 29/4 så vi får väl veta mer då, men gud så spännande det är!:D

Svar på tråden Vilken vecka är jag i?