tea1982 skrev 2009-01-29 23:07:14 följande:
Men jag förstår inte riktigt problemet... varför måste du ha informationen när den lika gärna kan gå till din sambo? Om skolan eller vad det nu kan vara för instans som informerar dig istället för sambon gör så, bryter de mot lagen. De har inte rätt att lämna ut information till någon annan än barnens vårdare, och det inkluderar nya partners. Jag är glad för att det åtminstone funkar bland de vuxna männen i familjen men kan även med viss sorgsenhet konstantera att det väldigt sällan krigas män emellan när det kommer till sådana här sitrider, utan det är nästan alltid kvinnor inblandade.
borde ju vara från fall till fall tycker jag
har man varit med sedan bonus var liten kanske varit gift med barnens pappa i flera år
man har många gånger pratat med barnets fröken
varför i hela fridens höjd ska man inte kunna ta emot information?
gäller det superviktiga saker så blir ju mamman och pappan kallade till samtal
men är det vardaglig information varför ska jag som bonusmamma inte kunna ta del av det och vidarebefordra till pappan?
det där måste vara gamla regler som ligger och skvalpar borde göras om nu när det är så supermånga bonusfamiljer och det är vanligare att det är varannan vecka och det är vanligare att bonusmamma och biopappa samarbetar i familjen
jag var med när bonus skulle ta spruta
varför jo för bonus ville det det var våran vecka och min man har svårare att ta ledigt från jobbet
plus att jag känner igen denna människa som skulle ta sprutan
så ja det var kanske olagligt av denna dessa
jag tror man får se hur länge man har varit delaktig i familjen
och varför kan inte pappan ta emot informationen
jo självklart kan han göra det inga som helst problem, men jag frågar tillbaka
varför kan inte bonusmamman ta emot informationen