• lillabebben

Barnkammarboken

Eftersom jag glömt alla rimm och visor från barndomen tänkte jag köpa Barnkammarboken som jag tycker verkar jättemysig. Min dotter är bara 4 veckor så hon är ju lite liten men jag vill ändå sjunga och så med henne. Vilken av barnkammarböckerna ska jag köpa? Är de anpassade efter olika åldrar? Det finns ju flera stycken...

• Svar på tråden Barnkammarboken
  • ballerinamuffins

vi har den vita, och där e alla dem vanliga låtarna, den finns det barnkammarrim och min skattkammare,
    jätte bra böcker,
    önskar oss fler:)

• Texas 73

Den vita är för de minsta. Vår kille fick den silvriga när han fyllde 2 år. Bara sånger i den. Det finns många olika. På baksidan finns alla med och vilken ålder de är anpassade till.

• Zsarah

Undrar du forfarande? Jag har en bok här nära så jag kan skriva vilken bok är anpassad för vad om du vill.

• lillabebben

Zsarah skrev 2009-02-10 14:01:11 följande:

Undrar du forfarande? Jag har en bok här nära så jag kan skriva vilken bok är anpassad för vad om du vill.
    Jag har köpt den vita barnkammarboken nu Superbra bok tycker jag. Sjunger sångerna men längtar tills vi kan börja titta på bilderna också. Men du kanske har andra bra boktips för de minsta?
  • Zsarah

lillabebben skrev 2009-02-10 15:49:21 följande:

Zsarah skrev 2009-02-10 14:01:11 följande:
    Jag har köpt den vita barnkammarboken nu Superbra bok tycker jag. Sjunger sångerna men längtar tills vi kan börja titta på bilderna också. Men du kanske har andra bra boktips för de minsta?
    Jag har en bok med dvd där de visar olika rim och lekar för spädbarn, den kanske skulle var något för dej?
  • lillabebben

Zsarah skrev 2009-02-10 15:58:17 följande:

lillabebben skrev 2009-02-10 15:49:21 följande:
    Jag har en bok med dvd där de visar olika rim och lekar för spädbarn, den kanske skulle var något för dej?
    Låter kul, vad är det för bok?
  • l ä n g t  a n d e

vi har den silvriga barnkammarboken och jag tycker att den är jättebra! min dotter är 6 månader och har sedan 4 månaders ålder lyssnat på cdskivan som medföljer. hon älskar sångerna på skivan och den har verkligen underlättat bilresorna! hon slutar gråta när skivan går igång, eller om man sjunger de sånger som är med på skivan

• Bubblan2

Den vita ? Rim, ramsor, sånger och enkla sagor 0?2 år
    Den blå ? Rim, ramsor, sagor och sånger 2?4 år
    Den gröna ? Sagor, sånger och klurigheter 3?6 år
    Den gula ? Fordon i sagor och sånger 3?6 år
    Den röda ? Våra mest älskade sagor 3?6 år
    Den svarta ? Spökberättelser 3?6 år
    Den silvriga ? Klassiska visor och nya dagislåtar 0?6 år
    Den gyllene ? Tänkvärda texter och barnspoesi 0?6 år

• Blåklockan79

Den röda för vilken ålder är den tänkt? såg att den ska komma på bokrean nämligen

• Blåklockan79

Bubblan2 skrev 2009-02-17 17:00:22 följande:

Se ovan...
    Sorry den var inte där när jag började, ammade samtidigt som jag skrev så det tog lite tid
  • Bubblan2

Blåklockan79 skrev 2009-02-17 18:32:11 följande:

Bubblan2 skrev 2009-02-17 17:00:22 följande:
    Sorry den var inte där när jag började, ammade samtidigt som jag skrev så det tog lite tid
    Känns så väl igen!
Svar på tråden Barnkammarboken