• Loon

Snälla hjälp ang vistelsetider o fritidsregler

Undrar om någon vet...
    Jag har en bonusdotter o vi lämnar henne på skolan på måndagar. Tjejen har fritidstider de dagar som hon ska till oss (mamman har inte fritids då hon går hemma).

Problem uppstod då tjejen hade studiedag o alltså var ledig från skolan en måndag. Vår tanke var då att då får vi ju lämna henne hos mamman kl 8.00 istället för på skolan. mammans tanke var att vi skulle lämna på fritids o att hon skulle hämta där sen. vem har rätt? Har hon rätt till fritids den dag hon ska till mamma? Räknas den dag man lämnar som "vår" dag?

Tacksam om någon vet vad som är rätt!

• Svar på tråden Snälla hjälp ang vistelsetider o fritidsregler
  • norgesessan

Vem hade hämtat barnet om barnet blev sjukt? Jag tycker erat förslag verkade vettigast..

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • h8him

Vilken tid ska hon vara hos mamman? Alltså vem har t.ex ansvaret för dottern om hon är sjuk måndagen när hon ska till mamma?

• Loon

Mamman hämtar alltid när skolan slutar. Hur vi skulle gjort om barnet varit sjuk har vi inte heller bestämt regler kring...

• EMO 979

Beror ju på om ni e villig att få tillbaka henne 8 på morgonen då hon skall tebax till er..men om hon normalt hämtas 16  på fritids av mamman på hennes dag så skulle jag nog köra så..

• Loon

Hon har inte fritids då hon ska till sin mamma (eftersom mamman går hemma o inte har rätt till fritids) så mamman hämtar alltid direkt efter skolans slut...

Svar på tråden Snälla hjälp ang vistelsetider o fritidsregler