• Trollungen

räck upp en hand

Hur många tycker ärligt att det är roligt att gå till lekplatsen.
    Själv gör jag det för att jag vet att min dotter tycker det är roligt.
    Fick nämligen höra att man i princip inte var en bra förälder om man nte tyckte om att gå till lekplatsen.
    Vi gör så många andra saker ihop, dansar läser sjunger etc.
    Har alltid tyckt att barn måste kunna lära sig att leka själv och inte alltid ha en vuxen med.

Kan passa på att även fråga hur många det är som använder tv:n som barnvakt med gott samvete?

Långt det blev, var ju inte meningen, var bar lite nyfiken på vad folk tycker...

• Svar på tråden räck upp en hand
  • Höströd

Ärligt, hmm, det kan variera, vi har en rätt mysig park, men gillar det bäst när det inte är så många andra där.

Tycker hellre om att åka till en skog och vandra med barnen...har några bilder på den lille i bärstolen i galleriet...han älskar vara ute på utflykter..

• Fonzan

gillar inte å gå till lekplatsen =) haha
    jag gillar egentligen inga "barnaktiviteter", men jag gillar när sonen har kul...

tv:n väljer sonen själv...självklart är det skönt med "barnvakt" men vill ha inte titta så gör han det inte =)

• miababia

ibland tycker jag det är roligt att gå till lekplatsen men långt ifrån varje gång. har inte dåligt samvete när jag sätter honom framför en dvd-film eller video. vet ju själv som vuxen att jag tycker det är skönt att få slappa lite framför TV:n, varför skulle han inte tycka samma sak.
    han leker jättebra själv när han är på humör vilket jag tycker är bra då kan jag ju sitta här tycker det är viktigt att låta dem leka själva och inte alltid bli aktiverade, låt dem använda sin fantasi

• Höströd

Vår lille är bara lite över året och är inte intresserad av tv riktigt ännu

Svar på tråden räck upp en hand