• Salsa

Någon småbarnsfamilj som bor i Sydney?

Vi är en liten småbarnsfamilj som är trötta på overaller, vinterkräksjukan och gråmulet väder.
    Vi är jättesugna på att flytta till Sydney.
    Funderar på att flytta dit ett år på prov och sen får vi se...

Finns det någon Sydney-familj här på fl ?

* Hur kommer det sej att ni flyttade just dit?

* Hur funkar det med småbarn? (jag tänker tex. på engelskan,kulturskillnaden, sjukdomar, solen etc)

* Är det barnvänligt? Trafik, stränder, människor etc..

* Hur är klimatet?

* Eftersom jag är tokig i delfiner passar jag också på att fråga om det finns något ställe i Sydney eller i närheten där man kan simma med delfiner? Har hört talas om något som heter Seaworld...

Kram och hej!

• Svar på tråden Någon småbarnsfamilj som bor i Sydney?
  • Suzie Seven

Halla, vi flyttar oxa till Sydney i slutet av aret. Har tidigare bott i Australien men inte Sydney. Att det ar barnvanligt kan du nog rakna med i allmanhet. Hade lite kontakt med en Sydney mamma har, Nilax tror jag, kolla pa foregaende sidor. Hon hade bra info.Lycka till!

• Maggan24

Hej!

Vi bor i Sydney sedan ett år, och min man kommer ursprungligen från Nya Zeeland. Visst är Sydney barnvänligt, och vardagen är på många sätt mer lättsam än hemma. Vi pendlar dock till jobbet båda två, vilket ju tar tid och dagis kostar strax under 500 kr per dag. Vi får tillbaka 50% automatiskt, en ny regel, men jag är tveksam till om vi skulle få det om vi båda var svenskar, osäker. Dagis är alltså jättedyrt och det är bra att vara medveten om innan man flyttar.

Seaworld är riktigt coolt och det finns överhuvudtaget mycket att göra som familj. Vi bor i Northern Beaches, en härlig del av Sydney.

Hur kommer det sig att ni funderar just på Sydney? Har någon av er fått ett jobberbjudande eller så?

Låter spännande.

• Unnie

Hej har bott i sydney (bor nu mera i Townsville) dar finns allt du kan tanka dig och om du saknar sverige sa kan du bara aka till IKEA Skrattande

♥Phoenix o Jordan♥ Mina älskade barn
Svar på tråden Någon småbarnsfamilj som bor i Sydney?