• Tezzan1981

Hur länge hade du ont efter insättning av koppasspiral?

Och hur länge blödde du? Jag satte in en kopparpiral för en vecka sedan. Har fortfarande molvärk och lite stänkblödning. BM sa att man inte fick ha sex på en vecka....betyder det att jag kan ha sex nu trots att jag fortfarande blöder?? Låter inte riktigt smart. Jag födde barn för 4½ månad sedan.

• Svar på tråden Hur länge hade du ont efter insättning av koppasspiral?
  • Göteborgsbruden

Jag blödde ca 4-5 dagar, ont hade jag bara första dagen, nu känner jag inget. Har haft den 1,5 vecka.

(¯`°?.¸♥ Mamma till Freja ♥¸.?°´¯)
  • Villemo

Har varit olika...har satt in sprial 3 gånger och första två gångerna tyckte jag att det gjorde jätteont och hade ont i nån dag efter men nu satt dom in en ny i december och det kände jag inte ens...hade lite molvärk nån timme efter bara....tog två alvedon innan dom satt in den....
    Lycka till

• Nellabus

Jag har satt in kopparspiral två gånger. Det har inte gjort ont alls, nu senast sa min barnmorska att jag skulle höra av mig om jag fick ont. Det kan vara så att den inte riktigt sitter som den ska, jag tycker du ska kolla upp det. Det är inte meningen att man ska ha ont och blöda i flera dagar!

• LovelyMeLovelyYou

Hade jätteont i två dagar, sen lite,lite molvärk en dryg vecka. Blödde lite drygt en veckan och fick höra samma som du TS om sex å sådant.

• Dolphingirl

Jag hade ganska ont de 2-3 första dagarna. Sen var det mer molvärk i ca en vcka. Jag blödde lite i ca en vecka, men sen kom min mens tillbaka så jag vet inte riktigt vad som blödde egentligen.

Gabriel är här! 080804 kl 05.20
  • Carola Carro

Mitt inlägg kom inte in?? Tackade för upplysningen blir ingen kopparspiral här inte.. Om de gör ont..

• summertime

Jag hade små stänkblödningar i några månader o var på g att ta ut den när det helt plötsligt bara försvann.
    Minns inte hur det var med molandet...

• Dolphingirl
    Carola Carro skrev 2009-01-28 22:36:49 följande:
    Mitt inlägg kom inte in?? Tackade för upplysningen blir ingen kopparspiral här inte.. Om de gör ont..
     Men har du fött barn är det ingen smärta att tala om precis. Som en lindrig mensvärk skulle jag vilja säga.
    De dagarna det gör ont är så få gämfört med alla konstiga biverkningar och nackdelar det är av hormoner från p-piller mm. Det är ju bara precis när den är ny det känns medan påverkan av hormoner kan "kännas" hela tiden och dessutom långt efter.

Men det är ju din kropp och ditt val. Vill bara att du inte ska avstå för att du känner dig skrämd av att det kan göra lite ont.
    Gabriel är här! 080804 kl 05.20
  • Anubisa

Jag satte in för en vecka sedan. Kändes ingenting alls när de satte in den (födde barn för 3 månader sedan). Molvärk i högst 3 dagar, som mensvärk. Jag får alltid värk i svanken vid mens så det var där det gjorde ont nu också. Blöder fortfarande men pyttelite. Har blivit mindre för varje dag. Idag är det som bruna flytningar så den är väl på väg att avta.

• PVeraB

det gjorde inte spec ont när man satte in den som när man testar för klamydia ungefär. hade väl lite mensliknade värk under resten av dagen, tror jag blödde tre-fyra dagar.
    trivdes jättebra med min spiral

• Carola Carro

Dolphingirl skrev 2009-01-29 13:07:41 följande:

Men har du fött barn är det ingen smärta att tala om precis. Som en lindrig mensvärk skulle jag vilja säga. De dagarna det gör ont är så få gämfört med alla konstiga biverkningar och nackdelar det är av hormoner från p-piller mm. Det är ju bara precis när den är ny det känns medan påverkan av hormoner kan "kännas" hela tiden och dessutom långt efter. Men det är ju din kropp och ditt val. Vill bara att du inte ska avstå för att du känner dig skrämd av att det kan göra lite ont.
    Det är tack vare smärta ja avstår.. Har väldigt låg smärtgräns..
  • Alicia05sMamma
    Carola Carro skrev 2009-01-28 22:36:49 följande:
    Jag satte in min koppar spiral i måndags. Kändes inte för 5 öre när den sattes in. Hade under måndags kvällen och under tisdags förmiddag som mensvärk. Har inte blött nämnvärt mkt, lite lite grann.

Jag måste säga att jag är jätte nöjd hittills fast jag bara är inne på dag 4 med min spiral
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Millamillie

Satte in min kopparspiral för ca 5 timmar sedan. Gjorde samtidigt cellprover så kan vara därför jag har lite extra ont men för mig var det smärtsamt att sätta in spiralen och mäta då min livmodertapp låg gömd och de hade svårt att hitta den + att den gled undan och dem fick använda tång. Sen när spiralen sattes in så var det som ett knivhugg i magen och ett molande.

Direkt efter så var det som ett molande och jag kände mig rätt skakis för jag spänt mig en del. Fick lite vatten och sen gick jag och kände mig helt normal. Efter ca 10-15 minuter så började jag känna mig illamående och trodde jag hade lågt blodsocker så köpte en drickyoghurt och efter det började jag kallsvettas, illamående och trodde jag skulle kräkas. Fick kliva av tunnelbanan, hämta en tom påse från pressbyrån och ta en taxi hem då jag trodde jag skulle svimma och kräkas. (jag som trodde jag var en "tuff och tålig" tjej)

Sovit nu i 3 timmar och mår något bättre men har fortfarande "mensvärk" som känns lite mer som små hugg emellanåt och konstant molande.

Får se hur länge det håller i sig, men ett par dagar sa dem!

Det är ju bara (förhoppningsvis) en engångsgrej och 5 års skydd så om den sitter bra och allt fungerar nu så är jag nöjd!

• Laurute011

HUR LÄNGE KAN MAN HAR ONT NÄR MAN HAR SATT IN KOPPARSPIRAL? ? NÅN SOM VET , DET KÄNNS MEST NÄR MAN SITTER MEN NÄR MAN GÅR O LIGGER INTE SÅ MYCKET

Svar på tråden Hur länge hade du ont efter insättning av koppasspiral?