Tider för snart 13-årig tjej, och en massa annat...
Har en dotter som snart fyller 13, vi har stora diskussioner hemma om tider, jag tycker hon ska vara hemma kl 19 på vardagar och kl 20 på helger om de inte ska göra något planerat som är avstämt och under kontrollerade former, är det på tok för stängt? hon `hatar` mig säger att jag jag förstör hennes liv att hon kommer att bli en tönt för att jag är så sträng för ingen vill vara med henne när hon inte får vara ute...hon har en kompis som inte har några regler alls i mina ögon, bara hon är henna till kl 22 på vardagar och 24 på helger jag tycker det är helt galet och jag förstår ju att dotterns slår bakut, borde jag kompromissa med henne??
Hon har även börja bråka och tjafsa i skolan en del, hennes fd bästis "hatar" hon numera, hon tänker minsan inte vara nån fröken perfekt som gör som alla säger som XXX gör (fd kompis)
I går fick hon stanna kvar själv efter en lektion och prata med läraren/mentor för fd kompis har sagt att min dotter mobbar henne....
Känner att jag måste göra nåt NU innan det går för långt, frågan är vad och i vilken ände man ska börja, eller är det bara att härda ut och hålla fast ivd det man tror/känner är rätt själv....eller ska man vara mer lyhörd...
Hon går alltid till skolan (än så länge), och klarar sig rätt bra, men hon VÄGRAR vara med på gympan, spelar ingen roll vad jag gör, säger, hotar eller mutar med, hon är helt orubblig i frågan...
Hör ju själv att det skriker revolt/frigörselse lång väg, men var ändå tvungen att få skriva av mig, kanske finns det nån som har nån reflektion