Dop och bröllop - hur får man till det vettigt?
Vi väntar andra barnet i slutet av maj, och funderar nu på att passa på att gifta oss i samband med dopet, kanske i juli/augusti (gärna utomhus om vädret tillåter).
Jag har läst om flera här som kombinerat, ibland i hemlighet, och det verkar ju fungera.
Men jag undrar ändå lite...
Vi lutar åt att bjuda in till båda, alltså inte göra någon hemlighet av det. Men förväntas gästerna ta med både dopgåva och bröllopspresent då?
Och vi tänkte verkligen inte ha något jättebröllop, utan mest "få det gjort" och typ smörgåstårta efteråt. Kanske lite mer om vi orkar och känner för det. Och då vill man ju liksom inte "lura dit" långväga gäster för lite smörgåstårta på eftermiddagen. Förstår ni vad jag menar? Samtidigt känns det konstigt att skriva "Välkomna till dop och ett litet oviktigt bröllop"...
Funderar också på det här med kläder. Vågar man ha en vit bröllopsklänning när man sedan ska hantera mat och kräkig bebis?
En annan idé var typ grillning, men det kanske är ännu svårare att kombinera med finkläder, tänker jag...?
Kom gärna med lite idéer och kommentarer!
(Undrar också om jag kommer att orka; det blir troligtvis en flytt i maj, barn i maj och sedan då bröllop ett par månader senare, litet men ändå...)