• mamsen 3

odd???add???

Har hört talas om odd här på fl. Skulle vilja veta vad det är! O om ngn kan svara mig på vad ADD är? Tacksam för alla svar..

• Svar på tråden odd???add???
  • mamsen 3

INGEN SOM VET?? Har en vän som dom säger att hennes son kanske har add? Snälla ingen som kan hjälpa mig??

• Fembarnsmorsan

ADD är en sk "bokstavskomination".Enkelt uttryckt: delar av ADHD.ADHD står för AttentionDefixitHyperactivityDisorder. ADD:Attention Defixit Disorder.ADD=avsaknad av uppmärksamhet alltså en "störning.Rörigt?Fråga isåfall!

• mamsen 3

Mamman frågade aldrig var det är riktigt.. Skulle bara vilja veta hur det visar sig. vad man kan göra för dom. ska genom gå ett slags test i skolan till hösten.. någon som kan berätta lite mer? Tacksam för alla svar lite som mkt.. kram på er!!

• Makaroner

ADD är ADHD utan hyperaktivitet. ADD personer är mer dagdrömmare och "försvinner" in i sin egen värld och har samma problem med tex ouppmärksamhet och planering som de som har adhd. Det är så jag förstått det. Kolla på www.attention-riks.se

• LadyMarmalade

ODD trotssyndrom enkelt uttryckt

• moniq1

ADD är adhd utan hyperaktiviteten. jag har en son som är 15 år som har adhd + odd. är det nåt du vill fråga om är du välkommen=)

• pute
    Hejsan allihopa! 

jag är snart 18år och fick för 3 månader sen diagnosen ADD.
    jag hjälper mer än gärna till om du/ni har frågor ang. medicin eller utredning osv.
    inte online så ofta här men mejla gärna och fråga! anonymt eller inte 
    spelar ingen roll! :)

addvardag@hotmail.com 
Svar på tråden odd???add???