Anemia skrev 2009-02-01 03:48:53 följande:
Oh! Att jag inte har kollat in den här tråden tidigare! Jag har en tjej som nu är 4 månader, 2 mån korrigerat. Vi har inte börjat med smakisar eller något, då hon är rätt så ointresserad av att "smaka" på saker. Ibland suger hon lite på sina händer, men det är allt.. Jag ska till neo på tisdag och kolla vad de rekomenderar. På onsdag ska jag till bvc sen .. jag har tack och lov en bvc-"tant" som är van vid premisar så det känns lite extra tryggt...Men, ni med erfarenheter, dela med er. Hur, när började ni?Lilla damen sitter rätt så bra med stöd, och jag vill att hon ska kunna sitta upprätt när vi provsmakar iaf!Nu kör vi på ersättning, Nan2, vad kan vara lämpligt att börja med? Hon sover 6-7 timmar på natten, så jag vill att hon så småningom ska få lite mera i magen innan hon somnar för natten.
vi började med gröt från 4 mån, då freja var 3 månader korr
först några tsk per dag sen ökade vi på eftersom.
nu äter hon 2 port varje dag är 5 månader korr.
då freja var 3,5 började vi med smakisar hon satt då i baby sittern.
sen märker man då dom blir stadiga och kan sitta upprätt. första 4 gångerna ville hon inte riktigt ha.
nu äter hon vissa smaker spec frukt purerna å frukt saften gillar hon. Hon sitter i sin hokuspokus stol utan stöd nu har gjort det sen hon var 4 månader.
NU har vi fått börja använda sele sen igår då hon gillar att böja sig fram då det är mat time så hon inte far över.
Men hon äter fortfarande smakisar på puree så jag fryser ner i sånna som man har is i smart då purren håller mellan 3-7 dagar öppnade