Ensamstående: Hur mycket är era barn på dagis?
Som frågan lyder: Hur länge är era barn på dagis varje dag? Hur mycket jobbar du? Främst är jag nyfiken på hur ni som inte har någon hjälp i närheten löser situationen jobb/dagis
Som frågan lyder: Hur länge är era barn på dagis varje dag? Hur mycket jobbar du? Främst är jag nyfiken på hur ni som inte har någon hjälp i närheten löser situationen jobb/dagis
Mina barn går för mycket men jag pluggar och läser nu 2 heltidskurser.
Jag försöker dock att lämna dem bara 4 dagar i veckan 7.20-16...
Det funkar! Båda två trivs jättebra!!
Just nu 43 timmar per dag (jag jobbar 80%) men kontoret flyttar snart så det blir ytterligare en timme per dag ungefär plus att jag under sommaren ska gå upp 10 % i tjänst eftersom det är lättare att vara länge på dagis under det ljusa sommarhalvåret. Så det blir 48-50 timmar. :o
Ska gå ner till 80 % igen i oktober när det blir mörkt ute igen.
Jag VILL inte jobba mer än 80 alls! Finns det ingen rik person där ute som kan låta alla ensamstående få 20% av sin lön betald genom någon fin donation? (och givetvis samtidigt se till att det gör att SGI inte påverkas negativt av deltidsarbete).
Den veckan jag har min dotter går hon på dagis mellan 3-10tim i snitt,
veckan hon är hos sin pappa är det mellan 30-40tim,
så det känns lyx att jag inte behöver lämna henne så mycket när hon
är hos mig. Jag jobbar ca 70% men de jobbar jag in när jag lämnar
henne på fredagen, då blir det jobb oftast fred-sönd och då hinner man
med ett par timmar. Jag är nöjd och det funkar super bra.
Jag jobbar heltid 07.30-16.00
Lämnar min dotter 07.00 och hämtar 16.30
Pappan träffar hon inte sedan drygt 2 år, så det är bara mina tider som gäller.
Min dotter går just nu på dagis fyra till fem dagar i veckan. Jobbar jag så blir det oftast 7:15-17:30 om jag ska hämta men är det min mamma som hämtar bli det till 15:30. Dom dagar jag jobbar kväll eller är ledig så går hon 9:00-15:30. Jag jobbar vv helg också men då är hon hos min mamma. Min dotter går på dagis även när jag är ledig pga. att hon inte mår bra just nu och på dagis behöver hon inte funderar över allt som sker i hennes liv just nu. Det är BUP tillsammans med dagis och mig som har bestämt att det ska va så ett tag för att se om hon kan komma tillbaka till livet hon hade innan hon började må skit.
Jag jobbar 75% men med restid till och från jobb så är mina barn på dagis 8,5 h per dag, fem dar i veckan. Vill och behöver jobba 100%, men tror varken jag eller barnen skulle palla det ännu.
Jag har ändå turen som har ett dagsjobb med regelbundna arbetstider.
Jag pluggar heltid, de mesta på distans.
Sonen går ca 20 timmar i veckan, ca 5 timmar om dagen 10-15.
Varannan vecka går han längre på tisdagar, 7:30-15:45.
Fredagar ledigt, då umgås vi och hittar på nått kul.
Måste utöka tiden lite då jag inte hinner med allt plugg så framöver kommer de bli 6 timmar om dagen, 24 timmar veckan alltså.
A o E skrev 2009-02-01 22:16:33 följande:
Usch.. satte mig o räknade ut hur mycket han kommer vara på dagis/nattis den här månaden.
231,5 timmar kommer han tillbringa i barnomsorgen.
Ca 100 av dom timmarna är sovtid på nattis.
ca 131 timmar är vaken tid, antingen på nattis (helgerna) eller på vanliga fsk här i byn.
Nu hoppas jag att han får vara hos sin pappa nån/några av "nattisdagarna", men det får vi se.
Pappan och hans sambo ska få en liten bebbe för typ 2 veckor sedan hoppas den tittar ut snart så vi får lite ordning på torpet igen
Tjiklex skrev 2009-02-03 22:20:25 följande:
Min son Hampus 6 år går på dagis:
måndag: 08.00-17.00 (mellan 09.00-11.00 är han på kyrkans barntimmar)
tisdag: 06.45-17.00
onsdag: 06.45-15.00
torsdag 06.45-15.00 (mellan 15.30-17.00 är han på kyrkans barntimmar i en annan kyrka)
fredag 06.45-15.00
Och på dagarna så studerar jag sista terminen och sedan skall jag börja jobba förhoppningsvis och han skall börja på lekis.
Är arbetsväntande. Dvs, ska få jobb så fort FK gett sitt beslut om fd svärmors assistent ersättning.
Har min son ca 24 timmar i veckan, men ska öka till 30. Skönt att få några timmars avlastning..
jag pluggar heltid på distans så sonen går runt 30-35 timmar i veckan, beror på hur mkt jag har att göra i skolan. Ibland har jag honom hemma en fredag oxå om jag har tid över! Detta är skälet till att jag valde plugga för om jag skulle ha jobbat skulle det se heeeeelt annorlunda ut. Har min son på heltid och ingen som kan hjälpa till att hämta tidigare så jag är glad att jag har möjlighet att plugga o få mer tid m sonen på samma gång!
Jag jobbar fyra dagar i veckan och pluggar en dag i veckan
Så oftast går de mellan ca6.45-16.30 utom onsdagar då de går mellan 8-17
Vissa torsdagar hämtar min mamma dem vid 14 och ibland kan min mormor hämta nån dag när det kniper.
Men visst blir det långa dagar, men vad ska man göra?
Tur e att det trivs väldigt bra
jag jobbar heltid, lämnar dottern 7-7.30 och hämtar 16-16.45
hon stormtrivs på dagis och har kanon bra peronal, så för henne fungerar det bra även om hon är trött när jag hämtar,
hon är 15 mån,