• Julibarn09

Tips på bra " att få ett syskon" bok??

Som rubriken lyder, har ni tips på bra böcker man kan läsa om att få ett syskon?? Vår lille är 2 1/2 år så han är inte så stor, är ute efter något mer "mysigt" än "fakta"-bok, om ni förstår

• Svar på tråden Tips på bra " att få ett syskon" bok??
  • poik07

Det finns ju en som heter "jag vill oxå ha ett syskon"

• Elin 75

Vi läser "jag vill också ha ett syskon" av Astrid Lindgren. Min fyraåring älskar den! Det är kanske lite mycket text för en tvååring, men hon sitter också med och lyssnar för det mesta.

• Addy

busiga bebben läste vi och den var kanon. Det finns flera böcker och den första handlar om bebben i magen, tvåan om när bebben kommer hem från sjukhuset osv

• Julibarn09

Ja just det, har för mig att det är en orange framsida??!! Finns det ingen Totte eller Emma bok?

• zem

Själv hade jag "Jag vill också ha ett syskon", men vågade inte läsa den för min 2,5åring när hennes syskon kommit. Var rädd att hon istället skulle lära sig att dra i håret eller vad det nu är som pojken gör i den.

• Julibarn09

zem skrev 2009-02-01 21:03:25 följande:

Själv hade jag "Jag vill också ha ett syskon", men vågade inte läsa den för min 2,5åring när hennes syskon kommit. Var rädd att hon istället skulle lära sig att dra i håret eller vad det nu är som pojken gör i den.
    Haha
Svar på tråden Tips på bra " att få ett syskon" bok??