• Esthers mami

Ny tråd för oss med egen ägglossning men som ändå äter Pergo...

Hur går det för er pergoknaprande girls?

Idag är jag på dag 29, jag har fruktansvärd huvudvärk och lite mensvärk i magen, typiska symtom vid begynnande mens. Jag tror att min cykel rubbas lite av Pergon...kan det stämma. Kommer nu mensen så blir det till att knapra min 5:e kur. Jag börjar tvivla på att jag har egen ägglossning. Det är inte så mycket som är roligt vid denna tiden i månaden.

Hoppas att det går bättre för er andra!!

• Svar på tråden Ny tråd för oss med egen ägglossning men som ändå äter Pergo...
  • sushikatten

Hej!
    Gaytjej: Jag har egen ägglossning och tar enkel pergokur. Alltså börjar med tabletterna på dag 5 och kollar ägglossningen då. Jag har varit på ultraljud då och sett att det har funnits fler äggblåsor. Ja ta tabletterna för att ge en extra fart till äggen.

Jag är på min fjärde kur och efter det här blir det IVF.

• Babyfjun

Hejsan....jag har ÄL fast min man har haldåliga spermier.
    Så jag har börjat käka pergo nu..första kuren, dag 5 är detnu...så det käns lite pirrigt å nervöst.
    För man vet ju hur den känslomässiga banan är...(vi har försökt själva i drygt 2år)..

• lillaminismilla

Gaytjej skrev 2009-02-28 09:57:02 följande:

Hur har er Pergo-ordination sett ut, ni som redan har ägglossning?
    Jag har också egen ägglossning och är inne på min andra kur.

Har BIM den 7-8 mars på dag 31-32. Utan pergo har jag 25-dagars cykel. Det är vårt andra försök med pergo. Nu får det fan ta sig!!!
  • lillaminismilla

lillaminismilla skrev 2009-02-28 11:42:03 följande:

Jag har också egen ägglossning och är inne på min andra kur. Har BIM den 7-8 mars på dag 31-32. Utan pergo har jag 25-dagars cykel. Det är vårt andra försök med pergo. Nu får det fan ta sig!!!
    Glömde skriva att det är en enkelkur
  • dna rna

Hoppar in här! Har precis plussat efter min andra kur med Pergotime, som jag fick även om jag har egen bra ÄL. men på något sätt så hjälpte det denna månad!!! Vet inte hur det kan vara möjligt, men det är det. Fast det känns som mensen kan komma när som helst, men det får den INTE göra nu!
    Hoppas på tur för en andra i denna tråd också!!

• julie2006

Jag har också fått pergo trots egen ÄL. Ska ta två tabletter under fem dagar. Börjar i morgon den 1 mars.

• ukochana

Hej!

Jag har egen ägglossning och har blivit gravid 2 ggr men fått MF.
    Min läkare tyckte vi skulle prova Pergo, tog 1 tablett om dagen i 5 dagar från 5:e blödningsdagen.

Blev dock överstimulerad med 5 äggblåsor...
    Så nästa månad hoppar jag över, för effekten ska kvarstå från första kuren, och tar det sig inte då blir det en halv tablett i 5 dagar.

Hur har er Pergo-ordination sett ut, ni som redan har ägglossning?
  • Liafia

Har också konstaterat egen ÄL men det har inte velat sig för oss i alla fall. Har en lite lång och oregelbunden cykel. Blev gravid på första kuren med Pergo men det slutade för en dryg vecka sedan i MA i v8. Känns riktigt tungt och är just nu osäker på om jag skall fortsätta med Pergo eller ej och vad oddsen är att det fungerar igen. Någon som varit med om något likande?

• lillaminismilla
    Liafia skrev 2009-03-01 10:08:00 följande:
    Har också konstaterat egen ÄL men det har inte velat sig för oss i alla fall. Har en lite lång och oregelbunden cykel. Blev gravid på första kuren med Pergo men det slutade för en dryg vecka sedan i MA i v8. Känns riktigt tungt och är just nu osäker på om jag skall fortsätta med Pergo eller ej och vad oddsen är att det fungerar igen. Någon som varit med om något likande?
    Åh, vad tråkigt att höra med missfallet! Jag har inte varit med om något liknande, men jag beklagar verkligen.
  • Gerbia
    Svar på #10
    Jag ska äta en tablett från cykeldag 5 till cykeldag 9,
    Sedan blir jag kallad till vul omkring cykeldag 11-12 för och se hur
    äggblossorna har utvecklat sig osv.
    Mvh Gerbia
  • Gaytjej

Jag blev ordinerad 5 x 50 mg Pergotime med start på cd 3 redan. Funderar på vad det kan vara för skillnad när det gäller att börja på cd 3 mot att börja på cd 5?
    Hoppas på 2-3 mogna äggblåsor men är lite nervös för att det ska vara fler..

Den gången jag fick 37,5 IE Gonal F i fyra dagar och därefter 75 IE GF i tre dagar så drog alldeles för många blåsor iväg.

Ngn som vet ifall den GF-dosen är "värre" än 5 x 50 mg Pergotime?!

• Babyfjun

Hej...nu har jag ätit min första kur å hållit på å kissat på ÄLstickorna...
    Å idag har jag ÄL så nu kör vi.... =)..Å om det inte blir så ska jag dubbla dosen till 2tab pergo om dagen från dag 5 nästa mens...
    Men håll tummarna för mej å mannen min...å lycka till ni andra oxå....

hoppas hoppas hoppas..kram

• ukochana

Hej tjejer!

Kan man få utebliven mens av pergo? Har molande mensvärk, men ingen mens än så länge på bim +3.

• Gaytjej

Resultat av min första hela pergokur (5 x 50 mg med start från cd 3):

Hade på VUL på cd en oval blåsa på vardera äggstocken; en på 17 x 28 mm och en på 13 x 16 mm. Dessa noterades som 22 mm respektive 14 mm och jag blev ombedd att ta ÄL-sprutan med en gång och komma in för insemination på eftermiddagen dagen efter.

Min egen ägglossning brukar bestå i en blåsa som släpper runt cd 17-18.

BIM runt 24:e mars...

• Barrret

Hej tjejer,
    Här är en till som äter pergo fastän jag har egen ägglossning. Jag har ganska nyligen avslutat min första kur (1 tablett under cd 5-9). Gjorde ett VUL i onsdags och såg att jag hade en blåsa på 22mm.. Vi kör hårt här hemma nu som ni förstår :o).
    Jag har inte märkt några biverkningar med pergo men däremot har mina förhoppningar ökat lite den här månaden... Vi har försökt i över ett år och i början var förhoppningarna höga månad efter månad.. Sen avtog dem och jag väntade mig istället mensen och blev heller inte lika ledsen som i början... Nu är jag lite rädd för hur jag kommer reagera när mensen kommer om 12-14 dagar....

• Babyfjun

Hejsan...
    Nä det blev inte nu heller, fick mensen igår.
    Så nu ska jag käka två pergo i dagarna fem.... åsså hoppas man vidare..
    Kram till er

Svar på tråden Ny tråd för oss med egen ägglossning men som ändå äter Pergo...