• Koocachoo

Någon i Vargön/Trollhättan/Vänersborg som går hemma med sina barn?

Är mammaledig med min 2 månaders gamla tös...har även en pojk på 3 år. Tyvärr är det så att alla man känner jobbar under dagarna, så därför undrar jag om det finns fler som går hemma med sina barn o skulle vilja hitta på något någon gång. Vänner kan man aldrig få förmycket utav!

• Svar på tråden Någon i Vargön/Trollhättan/Vänersborg som går hemma med sina barn?
  • LeWi

Tyvärr inte nu längre
    Men det finns ju rätt mycket att göra - öppna förskolor, kyrkis, sångstunder på bibblan, mamma barn gympa och en massa annat - där kan man knyta lite kontakter och komma ut och träffa folk

Grattis till flickan!

I reject your reality and substitute my own.
  • Fry

Finns det öppna förskolan i vargön elr vänersborg? Går hemma o väntar på barn med, har 2 till,5-åring o 1,5 åring..

• LeWi
    Fry skrev 2009-02-04 11:42:29 följande:
    Finns det öppna förskolan i vargön elr vänersborg? Går hemma o väntar på barn med, har 2 till,5-åring o 1,5 åring..
    I Vänersborg finns öppna förskolan på familjecentralen Sirius. Vet inet vad de har för öppettider dock.
    I Vargön är det kyrkis i Vargöns Kyrka förmiddagarna på måndag, onsdag och fredag tror jag. Det är rätt avspallnat, nån liten bön vid samlingen och nån flanosaga ur bibeln vid högtider (jul, påsk etc) men annars rätt sekulariserat.

För 5-åringen passar kanske Sirius bäst. Större chans att det är lite äldre barn där skulle jag tro.
    I reject your reality and substitute my own.
  • Koocachoo

Jag har öppentider till sirius jag kan skriva ner sedan. Fick precis ett papper om det.

• Fry

Ok..ja de går ju på dagis 15 h i veckan men sen e det ju några dgr som man inte gör ngt alls..då kanske man ska pröva sirius nån gång då..Lätt o hitta dit tro?
    Lite synd att det inte finns mer grejer för folk som går hemma..man träffar ju inte direkt på dom i lilla byn heller..

• Koocachoo

Ja det är lätt att hitta dit.....svänger vid ljussignalerna vid marierokyrkan, kör rakt o efter lägenheterna tar slut svänger man höger in på poppelvägen så finns det sedan en parkering rakt fram. Sen en liten bit framför ligger ett litet hus o där är det. Jag ska skriva upp tiderna till dig för det är lite olika åldersgrupper olika dagar...har inte pappret brevid mig just nu så får återkomma om det.

Svar på tråden Någon i Vargön/Trollhättan/Vänersborg som går hemma med sina barn?