Ny i Landskrona - fika - var?
Jag är ny i Landskrona och har inte lärt mig hitta ännu. Jag letar efter lunchmat - typ sallad bakad potatis etc.
Finns det någon som har bra tips.
Jag är ny i Landskrona och har inte lärt mig hitta ännu. Jag letar efter lunchmat - typ sallad bakad potatis etc.
Finns det någon som har bra tips.
Det är ingen lyxpasta, men fungerar för den som inte är så kräsen
Jag själv tycker det är gott, men jag är ingen lyxsmakare!
behöver inte vara lyx för min del, bara såsen inte är mjölig. Jag jobbade i Fosie Malmö innan och däe finns massor av lunchvagnar med smarrig lunch. Perfekta sallader också.
Jag har testat Rhodos också, vilka portioner! Det räcker i två dagar.
Rhodos har något speciellt, när jag först började umgås med folk här i Landskrona (2004) så var Rhodos det ultimata, man åt inte pizza - ännu mindre kebab, någon annanstans! Det var endast Rhodos som gällde!
Jag har fastnat för Mamma Theresas mat väldigt mycket, men Rhodos finns i hjärtat Man får så fruktansvärt mycket mat att jag o min sambo brukar dela!
Alltså jag är hemma i Landskrona kanske 3-4 gånger om året och då försöker jag klämma in en liten kebab från Rhodos. Och sist konstaterade jag att de smakar lika bra och precis lika dant som för 15 år sedan. Ofta på helgen efter matcher osv blev det gärna en kebab då när det begav sig .-)
Köttet är bäst, jag hatar pressat tillgjort kött som man får på andra ställen.
Mamma Theresa var ör det och vad har de?
Mamma Theresa är relativt nyöppnat (eller, runt ett år sedan) det ligger nere vid Sofia Albertina nästan. Lite svårt att förklara, men man ser det på vänster sida när man åker ner mot Venbåtarna.
Dem gör pizzor på durumvete och jättefina råvaror! Sallader, bröd och sådär.
Hittade deras hemsida här - www.mamma-teresa.se/
Själv tycker jag att maten är jättefräsch och supergod.
Ah, den har vi provat. delade en pizza med kollegan. Jättegod, men liten.
Skall testa mer där.
Deras sallader är (enligt mig) jättemumsiga!
Funderar på en sådan sallad idag. Min collega vill nämligen ha calzone
Åhh, den är också god på Mamma Theresa. Haha! Idag ska jag luncha på Strand med kollegan, längesen jag åt där dock. Men hoppas det är lika gott som sist!
Strand?
Strandpaviljongen, som ligger bakom Citadellet ungefär!
Det är det vita huset man ser längst havet, en gammal nattklubb tror jag. Numera plastikdoktorer i en del och restaurang/bar i en annan. Ibland nattklubb också.
oki, det blev pastavagnen idag. Ingen höjdare. Lite mjölig och i slutet var det mest vatten kvar. Men vad begär man för 35kr.
Kollegan tog mat från axet och jag tyckte inte det såg mycket trevligare ut för 65kr
don pedro, gott o billigt på artellerigatan .
Ja, jag älskar Strand. Jag tycker där är fruktansvärt fint och även miljön runt om. Har spenderat dessa soliga dagar därnere
Don Pedro är också gott, det ligger ju här i mina trakter Blir pizza därifrån då och då, eller en sallad. Mumsigt!
Invecklad på Eriksgatan 93 mitt emot Försäkringskassan dom har goda sallader, baguetter, panini. priset är 40:- utan dryck och 45:- med dryck.