• MarieHJ

Måste skriva av mig innan jag spricker!!

Nu har hon somnat äntligen..
    Min 8 månaders dotetr har antagligen tänder påväg.. Hon har bajsat 11-12 gånger på lite emr än ett dygn. Jag har bytt blöja 2 ggr i natt och det har tagit minst 1 timam att somna henne efter varje bytning.
    Hon har inte sovit mycket alls vilket ahr reslterat i en enorm övertrötthet för henne. Hon har vart så enormt krävande hela dagen..
    Nu har jag försökt att somna henen i 2 timmar innan jag lyckades. Hon har inte gråt speciellt mycket men hon vänder sig till magen eller ställer sig upp och skriker argt.. Jag har nog lagt henne ner minst 30ggr!! Jag höll på att börja gråta utav sömnbrist och orkeslöshet.
    jag skulel storstäda hemma idag (det behövs). Men nu va jag tvungen att sätta mig och skriva av mig..
    Min dotetr har alltid haft väldigt hett temperament och vilja.. Men detta tar priset. Vilken kamp det senaste dynet har vart. men jag vann.. Hon va väll helt färdig.
    Min sambo skulle jobba extra idag så vi kunde fått oss en liten extra slant. men det går ju inte nu.. Han får åka hem klockan 16.00 som vanligt ist.

Tack för att jag fick lätta på hjärtat!

P.s Vill tillägga att jag älskar min dotter mer än allt på denna jord(till er som kommer med onödiga komentarer)D.s

• Svar på tråden Måste skriva av mig innan jag spricker!!
  • merlinmia

Kämpigt värre!!! Min lille dotter ligger fortfarande i magen...
    Men jag är mäkta imponerad av alla som orkar hålla humöret uppe!
    Massa styrkekram till dig!! (",)

• SkiptonMaria

låter precis som tänder! styrke kramar, tänk på att det går över! två andra tips är lavendel, i badet eller bara i en skål med lite vatten nån stans i rummet, och aloe vera krämer på tandköttet kan lindra...

• nr 1

Hon kanske är på väg att bli sjuk? Förstår att det känns jobbigt, byt med din man när han kommer hem o passa på att vara alldeles själv. Då blir man en bättre mamma tror jag.

Lycka till. 

• MarieHJ

nr 1 skrev 2009-02-03 14:57:53 följande:

Hon kanske är på väg att bli sjuk? Förstår att det känns jobbigt, byt med din man när han kommer hem o passa på att vara alldeles själv. Då blir man en bättre mamma tror jag.Lycka till. 
    Jag misstänker det.. Men ändå verkar hon piggare än mig vissa stunder.. Jag försöker ju att vara så lugn som möjligt för att inte evrka arg på henne. Men det känns som om man ska spricka ibland. jag har som tur är en undrebar sambo.. För det mesta är hon världens gladaste unge. Men som sagt hon är en krävande liten sak^^
  • emka86

Stackare! Jag känner igen det där.
    Inte just me allt bajsande (hehe) men att de små liven ska envisas o inte ge sej nån gång.
    När det sen går över i övertrötthet så blir de bara mer o mer bråkiga, o man försöker få dom att förstå o känna efter att de behöver sova.
    Till slut känns det totalt hopplöst o man känner sej helt slut o bryter ihop. (har gjort det många gånger)
    Men det är klart att man älskar de små liven iaf =)
    O även fast du spyr lite galla här så förstår jag att du älskar din dotter
    Det är väl bara bra att du kan va öppen o stå för att du tycker det är jobbigt.
    Tror det finns många som varit me om detta o känt likadant.

• merlinmia

Jag har hört att frusna hallon är bra för växande tänder...

• MarieHJ

merlinmia skrev 2009-02-03 14:55:23 följande:

Kämpigt värre!!! Min lille dotter ligger fortfarande i magen...Men jag är mäkta imponerad av alla som orkar hålla humöret uppe!Massa styrkekram till dig!! (",)
    Hopaps inte jag skrämde dig då^^ För det mesta är hon ju världens goaste, det gör att man orkar stå ut dom lite värre dagarna..
  • MarieHJ

emka86 skrev 2009-02-03 15:02:47 följande:

Stackare! Jag känner igen det där. Inte just me allt bajsande (hehe) men att de små liven ska envisas o inte ge sej nån gång. När det sen går över i övertrötthet så blir de bara mer o mer bråkiga, o man försöker få dom att förstå o känna efter att de behöver sova. Till slut känns det totalt hopplöst o man känner sej helt slut o bryter ihop. (har gjort det många gånger) Men det är klart att man älskar de små liven iaf =)O även fast du spyr lite galla här så förstår jag att du älskar din dotter Det är väl bara bra att du kan va öppen o stå för att du tycker det är jobbigt.Tror det finns många som varit me om detta o känt likadant.
    Precis.. Att va förälder är inte alltid en dans på rosor. Bätter att ta t aggresionerna här än på dottern eller katterna;) Nu vaknade hon efter inte äns 30 min sömn.. Men vilket leénde hon hade när jag kom in. Då smälter man=)
  • merlinmia

nejdå jag kommer nog oxå ha ett behov att skriva av mig när den tiden kommer!!! (",)Ha det bäst nu!!

• MarieHJ

SkiptonMaria skrev 2009-02-03 14:57:48 följande:

låter precis som tänder! styrke kramar, tänk på att det går över! två andra tips är lavendel, i badet eller bara i en skål med lite vatten nån stans i rummet, och aloe vera krämer på tandköttet kan lindra...
    Tack så mycket.. Har faktiskt en slags bedövningskräm min svärmor köpte i England. Den är till för just växande tänder på spädbarn. Tänkte testa denna nu..
  • emka86

MarieHJ skrev 2009-02-03 15:06:34 följande:

emka86 skrev 2009-02-03 15:02:47 följande:
    Precis.. Att va förälder är inte alltid en dans på rosor. Bätter att ta t aggresionerna här än på dottern eller katterna;) Nu vaknade hon efter inte äns 30 min sömn.. Men vilket leénde hon hade när jag kom in. Då smälter man=)
    Jaa, ååh, de e ju bara för underbara =)
    Även fast man blir alldeles tokig på dom emellanåt. haha.
    Tur att de är så satans söta så man glömmer bort att va arg

Min son har tyckt om att få bita på bitringar me vätska i, som fått ligga i kylen så de är kalla o sköna att tugga på, när han fått tänder. Det kanske kan va nåt!?
  • SkiptonMaria

MarieHJ skrev 2009-02-03 15:08:15 följande:

SkiptonMaria skrev 2009-02-03 14:57:48 följande:
    Tack så mycket.. Har faktiskt en slags bedövningskräm min svärmor köpte i England. Den är till för just växande tänder på spädbarn. Tänkte testa denna nu..
    ja va bra! bor i england, visste inte om det fanns i sverige så ville inte förelså det, men om du har en så använd den! vi använde den på lil tjejen länge, hon fick inte sina först tänder förrän 1års dagen men hade mycket bekymmer av dem långt innan dess, och sen när hörntänderna kom i 2-3år åldern så kom den fram igen!
  • merlinmia

Vad heter den salvan då? Kanske kan ta en sväng till London å inhandla den för framtida nätter... (",)

• FruMähler

Men nu har du skrivit av dig, skit i städningen å gå å lägg dig du med! lycka till med nästa vaken tid!

Ella blir Storasyster i augusti!
  • SkiptonMaria

merlinmia skrev 2009-02-04 11:35:33 följande:

Vad heter den salvan då? Kanske kan ta en sväng till London å inhandla den för framtida nätter... (",)
    finns flera olika, kolla bara att det är en för barn (den är svagare) lättast är att fråga på Boots, de som jobbar där är jätteduktiga! Vi hade två olika, en som hette Bonjela och en som hette Calgel...
  • merlinmia

hm tackar tackar!! (",) Min är ju -11 veckor än men det är ju aldrig fel att tänka efter före... hehe (",)

• MarieHJ

merlinmia skrev 2009-02-04 11:35:33 följande:

Calgel heter den jg har..
  • MarieHJ
    FruMähler skrev 2009-02-04 11:38:01 följande:
    Men nu har du skrivit av dig, skit i städningen å gå å lägg dig du med! lycka till med nästa vaken tid!
    Men det hann jag ju inte^^ Hon sov ju bara en 15 min om du såg tidigare inlägg=)

Ville bara säga att hon är sååå mycket bättre idag! Så idag är jag faktiskt pigg. Gick upp tidigt bara för att få njuta framför datorn lite innan lillan vaknar för dagen..
Svar på tråden Måste skriva av mig innan jag spricker!!