Hur mkt ska man tjata på skolgången för en 17-åring??
Jag behöver råd. Har en 17-åring som tappat sugen på skolan, han har alltid haft det tufft med skolan men med mkt jobb och stöttning hemifrån så fixade han högstadiet. Han går nu första året på gymnasiet på ett program som han själv säger att han trivs på. Så till problemet: Vi har nu varit på två IG-möten, han är i skolan men får inga inlämningsuppgifter gjorda. Jag har försökt att stötta honom göra olika typer av planeringar för att han ska hinna ikapp (ja, curla om ni nu vill det), men utan resultat, han fullkomligt skiter i att göra det han ska. Jag är helt frusterad och känner att jag är på honom hela tiden, känner mig arg och besviken (men jag vet att det inte hjälper!) Jag är rädd att han slänger bort sin tid och liv! Pappan i familjen tycker att vi ska låta honom misslyckas för att på det sättet få honom att ta eget initiativ. Jag tycker att det är att släppa allt för mycket, samtidigt som inte jag kan "göra hans skolarbete".
Hur skulle ni göra, fortsätt tjata, vänta tills han får sina IG??? Behöver råd från andra