Här kommer rimvisan:
Jag vet en hund som heter Hugo som kan räkna till tjugo. En gris som heter gunnel som har byggt en hemlig tunnel. E n get som heter Greta fast det vill hon inte heta och en häst som heter Tage för han trivs bäst i sin hage.
Jag vet en ål som heter Roland som är uppvuxen i småland och en gös som heter Gösta som man alltid måste trösta. En torsk som heter Torsten som är bosatt i en skortsen och en sill som heter Silla som är kär i en gorilla.
Jag känner gamle snigeln Sixten som är snabbare än blixten och en orm som heter Orvar som bara äter korvar. En ödla vid namn Östen som ska gifta sig till Hösten och en mask som en gång snubbla på en tax.
Jag vet en älg som heter Ellen som har sportstuga i fjällen och en panter vid namn Peter som har glömt bort vad han heter. En giraff som heter Affe som får halsbränna av kaffe och en hjort som heter Gertsom går omkring med naken stjärt.
Jag vet en svan som heter Svante som har näbben i en vante och en gås som heter Oskar som blir livrädd när det åskar och en stork som heter Sten som jämt slår knut på sina ben och en örn som heter Örjan och nu börjar vi om från BÖRJAN.
SIST:
Och en räv som heter Rut och nu är visan SLUT!!!