• Anonym

Kan man vara bi i BARA fantasin?

Jo jag undrar som överskriften avslöjar, kan man vara bisexuell men bara i fantasin?
    Jag tänder på tjej sex när jag ser på porr eller när jag fantiserar och tar på mig själv, men i verkliga livet har inte ens kysst en tjej. Kan liksom inte se mig själv göra det heller..
    I fantasin är det orala mellan tjejer grymt sexigt, när jag tar på mig själv så är jag som slickar en annan tjej
    Men som sagt i det verkliga livet kan jag inte se mig själv göra något som helst med en annan tjej.

En del lesbiska har stött på mig och jag har inte gett gensvar
    Jag misstänker att jag på något sätt är bi eftersom jag tänder på det och har många ggr blivit frågad av homosexuella om jag är det. Har en så kallad gay-radar både utåt och jag kan "känna" när någon annan är det..

Men som sagt, kan man vara det i fantasin endast?

• Svar på tråden Kan man vara bi i BARA fantasin?
  • Anonym (inte sex)

Som jag ser det så handlar homo-/hetero-/bisexualitet inte om vem man tänder på och vem man har sex med, utan vem man blir kär i och attraherad av. Jag tänder också på tjejer i porr och i fantasin, men jag har aldrig varit kär i en tjej - jag blir bara attraherad av killar.

• Anonym (Bi)

Att vara bi är att man blir kär eller attraherad av sitt egna kön. Att fantisera om det, eller titta på p-film och bli kåt, är inte att vara bi
    Är själv bi sen 20 år tillbaka

• Anonym (Laban)

Min fru är inte bi, trots att hon tänder på tjejsex när vi tittar på porr och trots det faktum att hon haft sex med en väninna. Dom är inte det minsta kära i varann men när vi träffas och har lite gruppmys så lyckas dom alltid få en stund för sig själva. Men det handlar bara om kåthet och nyfikenhet inte om kärlek och bisexualitet.

• Anonym

Så jag är inte bi förrän jag blir tillsammans med en av samma kön?

• Anonym (Bi)

Anonym skrev 2009-02-04 15:37:30 följande:

Så jag är inte bi förrän jag blir tillsammans med en av samma kön?
    Tillsammans gör ju inte dig till bi, det är om du blir KÄR och attraherad av personen. Och om man är bi,så blir du inte kär i alla ,precis som man inte blir kär i alla killar.
  • Anonym

Jag ställer om frågan..

Kan jag definera mig som bi för att jag tänder på både killar och tjejer i fantasin?
    Eller är jag hetero som tänder på all slags sex?

• Anonym (Bi)

Anonym skrev 2009-02-04 15:40:43 följande:

Jag ställer om frågan..Kan jag definera mig som bi för att jag tänder på både killar och tjejer i fantasin?Eller är jag hetero som tänder på all slags sex?
    Nej,det kan du inte, för det är ju bara i fantasin. Verkar i mina ögon som att du är hetro,men du tänder på att se....
  • Anonym

jaha okej.. tack för svaren

• Lindorm

Jag ställer om frågan.. Kan jag definera mig som bi för att jag tänder på både killar och tjejer i fantasin? Eller är jag hetero som tänder på all slags sex?
    Jag är ungefär som du -inte bi egentligen, men nästan. Om man vill brottas med etiketter så kan man börja skilja på bisexuell (att tända på båda könen) och biamorös (att förälska sig i båda könen och i så fall är jag och troligen du det första, men inte det andra. Men själv har jag kommit till punkten att jag nästan vill sluta använda beteckningar helt och hållet, eller bara kalla mig "öppet sexuell", för att slippa leva upp till kriterier som någon annan har fastställt. Jag har hellre en avslappnad attityd som går ut på att jag väljer till vad jag gillar efterhand som det kommer, istället för att begränsa mig till en definition som vald på förhand.
  • Lindorm
    Svar på #9
    Edit: Missade en slutparentes efter (att förälska sig i båda könen), vilket gjorde meningen svårläst.
  • Anonym

Spelar det någon roll om du är hetero eller bi?
    Jag tror säkert att du känner i maggropen om du kan titta på en annan person och säga att du är bi eller om du är hetero.

• Anonym

jag har problem att eventuellt erkänna för mig själv..
    Alltså jag vet ju inte om det handlar om att jag inte är det eller om jag är det men inte vågar erkänna det.

Men tydligen kan jag inte vara något förrän jag blir förälskad i någon, så det innebär just nu att jag inte är något av det då jag aldrig varit kär i en kille heller, bara trott det.

Kan ju vara skönt för sig själv och veta vad man är..

• Anonym

Jag skulle nog tro att det är normer som gör att du har svårt att se dig i verkliga livet med en annan tjej. Tänder du på kvinnor i fantasin och i porr så borde du nog också göra det irl.
    Sen så handlar sexualitet om attraktion och inget annat. Attraheras du av båda könen sexuellt har du en bisexuell läggning, oavsett om du blir kär eller ej.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-02-04 20:48:57 följande:
    Jag skulle nog tro att det är normer som gör att du har svårt att se dig i verkliga livet med en annan tjej. Tänder du på kvinnor i fantasin och i porr så borde du nog också göra det irl. Sen så handlar sexualitet om attraktion och inget annat. Attraheras du av båda könen sexuellt har du en bisexuell läggning, oavsett om du blir kär eller ej.
    Det var så jag trodde att det låg till, men de som skrivit här nu säger ju att jag förmodligen inte är bisexuell eftersom jag inte blivit kär i någon kvinna.
    Men är jag asexuell då eftersom jag inte varit kär i en man heller?
  • presens konjunktiv
    Jag ställer om frågan.. Kan jag definera mig som bi för att jag tänder på både killar och tjejer i fantasin? Eller är jag hetero som tänder på all slags sex?
    Ja, det är klart! Det är bara *du* som vet vem du är, och vilken etikett, om någon, du vill klistra på dig. Visst, om du är kvinna och aldrig någonsin har tänt på, fantiserat om eller varit förälskad i en kvinna, och ändå kallar dig bi, då hade rätt många tyckt att du var rätt löjlig, men så är ju inte fallet nu.

Jag har kompisar som definierar sig som flator fast de tänder på män, kompisar som kallar sig bi för att de inte utesluter att nästa förhållande kommer att vara med någon av samma kön som de själva och motsatt kön från alla tidigare partners och kompisar som kallar sig bi och har varit tillsammans med både män och kvinnor, där könet verkligen är irrelevant.

Det finns liksom ingen lista med kriterier för hur mycket, hur ofta och på vilket sätt du ska göra olika saker för att få räkna dig som bi.
    Bad grammar makes me [sic!].
  • Anonym

Anonym skrev 2009-02-04 21:26:18 följande:

Det var så jag trodde att det låg till, men de som skrivit här nu säger ju att jag förmodligen inte är bisexuell eftersom jag inte blivit kär i någon kvinna.Men är jag asexuell då eftersom jag inte varit kär i en man heller?
    Oftast när nån ställer frågor kring om de är bisexuella så börjar de flesta yra om etiketter och att man minsann får kalla sig vad man vill.Precis som det vore ett klädesplagg man kan ta på sig hur man vill.
    Det är inte namnet/etiketten som är relevant utan känslan. Har man en sexuell dragning till bägge könen så har man en bisexuell läggning oavsett vad för namn man kallar det, det är inte en fråga om identitet här.

Sen huruvida man blir kär eller ej hör inte hemma här då de flesta människor kan ha sex utan att för den skull vara kär. Jag själv är hetero och kan ha sex med folk av motsatt kön som jag inte är kär i eller ens tycker är attraktiva. Jag skulle dock inte kunna ha sexuellt umgänge med en av samma kön. Jag har med andra ord en sexuell dragning till motsatt kön, alltså hetero.

Att jag ser mig hetero är inte att placera mig i ett fack eller ett val jag har gjort. Eller att jag skulle ha tagit på mig en identitet som hetero och då måste jag leva efter den.
  • presens konjunktiv
    Anonym skrev 2009-02-05 17:29:48 följande:
     Det är inte namnet/etiketten som är relevant utan känslan. Har man en sexuell dragning till bägge könen så har man en bisexuell läggning oavsett vad för namn man kallar det, det är inte en fråga om identitet här.
    Dina känslor är inget du väljer, men du väljer hur du vill uttrycka dem och definiera dem. Sexuell dragning är inte hetero, homo plus något diffust där mitt emellan, det är en skala. Om tio är absolut helt homo och noll är absolut helt hetero, så kan du hitta treor och sjuor (och andra) som definierar sig själva helt olika.
    Bad grammar makes me [sic!].
  • Anonym

Så egentligen... jag kan säga att jag är bisexuell som väljer att leva ett hetero liv?

• Anonym (!)

Du, det skulle kunna ha varit jag som skrev ditt inlägg!

Jag känner precis likadant, jag blir lite smått nyfiken på tjejer jag träffar ibland men känner mig lite generad vid tanken på att ha sex med dem. Nu är ju de tjejerna iofs inte bi och jag vet inte om jag skulle känna annorlunda om de var det.....

Jag kollar på tjejsexporr, fantiserar om personer jag mött i verkligheten och har berättat för min man att jag automatiskt checkar snygga tjejer i en folksamling, inte snygga killar....

Svar på tråden Kan man vara bi i BARA fantasin?