• Eeny

Frågor om Puregon

Var till min gyn.läkare i går och vi pratade lite om hur vi ska gå vidare med bebisverkstan.
    Kom fram till att jag ska testa Puregon.

Som jag förstod det så skulle jag börja ta sprutorna vid första mensdagen. Det är den 22/2 om den kommer när den ska.
    Den 28/2 ska jag på en 50-årsfest och helgen efter är det möhippa. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.
    Vill ju inte dricka, för att maximera chanserna. Men har samtidigt sagt hela tiden att jag ska leva på som vanligt tills den dagen jag plussar. Det var ju typiskt att allt ska ske samtidigt.
    Min sambo tycker att vi väntar med sprutorna till nästa månad. Men jag vill ju nu...jag kan självklart vara nykter oxå, men vill inte att mina kompisar ska börja undra..för dom vet inget om våra planer. Sen kan ju en fest liva upp livet lite när man nu har det så kämpigt med att bli gravid.

hur skulle ni gjort? Vet nån om man kan dricka liiite...eller ska jag strunta helt i det.

Kram

• Svar på tråden Frågor om Puregon
  • Marge75

Varför skulle du inte kunna dricka när du tar puregon? Jag fick inga såna restriktioner. Var det något läkaren sa, eller är det något som du har tagit för givet?

• Eeny

Ja, jag tog nog för givet att man inte ska dricka. Men han sa ju inget om det...och inte tänkte jag på att fråga heller.

• Marge75

Då kan du släppa det, det är ingen fara att dricka samtidigt med puregon - ja, förutom det vanliga då, att man kan bli yr, vinglig, säga konstiga saker som man ångrar och få ont i huvudet, må illa och bli pizzasugen dagen efter.

• Eeny

*hehe* Ok, så dom symtomen för man dras med än då alltså... ;)

Svar på tråden Frågor om Puregon