världens sötaste bonus!
Vill bara dela med mig med min glädje över världens finaste bonusunge! Hon är så otroligt go och jag är så lycklig att hon har valt att få bli en del av den familj vi satsar på att bli!
GULLUNGE! <3
Vill bara dela med mig med min glädje över världens finaste bonusunge! Hon är så otroligt go och jag är så lycklig att hon har valt att få bli en del av den familj vi satsar på att bli!
GULLUNGE! <3
qti88 skrev 2009-02-16 13:53:36 följande:
inte jag heller, troligen har de problem med sig själva... Inte helt lätt med kärlek o relationer. Blir ju komplicerat ibland med alla X inblandade och stackars barnen kommer lätt i kläm där. Alla får göra sitt bästa och sätta barnen i centrum istället för sig själva, men det är väl lättare sagt än gjort...
Kul med en positiv tråd om att va bonusmamma!
När jag hämtar på dagis så kommer min bonus alltid springande och kastar sig i min famn, det känns så skönt!
De dagar jag tycker det är jobbigt med bonusen så tänker jag att h*n i alla fall gillar mig massor. Kanske mer än sin pappa tror jag. Och ett barns kärlek är ett barns kärlek, svårt att värja sig mot... :)
Positivt att läsa om nån som tycker om bonusen istället för bara hur det spys galla över de stackars bonusbarnen
ja, det jobbiga med bonusbarn är väl deras andra förälder, partnerns X, som ibland bara vill jäklas... be strong!
Det lät ju mindre kul förståss. Hoppas att hon skärper till sig och bidrar till ett gott samarbete. Tycker hon kan skatta sig lycklig som verkar ha fått en bra bonusmamma till sin dotter. Med tanke på allt man läser här om bonusmammor som avskyr sina bonusbarn osv så verkar inte engagarade bonusmammor växa på träd direkt så man bör som biomamma vara glad åt att samarbete mellan egna barn och pappas nya partner fungerar....
Ja det är helt onödigt, man har ju en mamma och en pappa. Såvida det inte ligger särskilda skäl till det. Tex att barnets pappa aldrig funnits med i bilden och en bonuspappa funnits där sen barnet var litet, då kan jag tycka det är ok. Annars är det nog bra att man håller i sär begreppen
Men vilket bra sätt att ta upp det med henne Mamma2 är ett jättebra ord och att du förklarade att du älskar henne men att hon har en mamma. Då kände hon sig förmodligen inte bortstött. Sånt kan ju vara så känsligt att ta upp så det är ju verkligen viktigt för bägge parter att det görs på rätt sätt. Hon kan verkligen va glad för sin bonusmamma