• fam kaos

En bok alla småbarn ca 2 - 4 år bör ha i sin bokhylla...

Är "Historien om någon" av Åke Löfgren. Tycker den är klassisk och verkligen jättebra för barn i den åldern. Både jag och sambon älskade den när vi var små och sonen som är 3,5 är lika tokig i den som vi var. Den ska läsas varenda kväll och helst på dagarna med
    Tänkte på det nu ikväll när vi läste den att alla små ungar bör få chansen att höra den.

• Svar på tråden En bok alla småbarn ca 2 - 4 år bör ha i sin bokhylla...
  • Emeraldy

Åååh, den älskade jag som barn! Hade helt glömt bort! Den ska jag köpa till dottern, tack för tipset!

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • fam kaos
    Svar på #1
    Hade också glömt den men hittade den i en affär helt slumpmässigt för några månader sedan.
    Den är ju så spännande när man är liten.
  • S vali s

Vår 3åring hade ne liten "hangup" på den boken för ngn månad sen men sen ledsnade hon till vår stora glädje, boken är riktigt tråkig och jag kan inte se varför "alla" barn skulle ha den i sin bokhylla
    Finns en uppsjö andra böcker som är betydligt mer spännande o framför allt roligare

Men det är väl med böcker som med allt annat, smaken är som baken...

Den late får brått när det blir kväll
  • Ananaspaj

fam kaos skrev 2009-02-04 22:08:32 följande:

Är "Historien om någon" av Åke Löfgren. Tycker den är klassisk och verkligen jättebra för barn i den åldern. Både jag och sambon älskade den när vi var små och sonen som är 3,5 är lika tokig i den som vi var. Den ska läsas varenda kväll och helst på dagarna med Tänkte på det nu ikväll när vi läste den att alla små ungar bör få chansen att höra den.
    Ja den boken är självklar! Både jag och min man tänkte på den när vi såg rubriken.Skrattade gott när vi såg att ni tipsat om den boken.
    Jag tror jag läst den tusen ggr för vår son...min man säkert lika många...han tröttnade aldrig!

En annan favoritbok i vår barnbokhylla är "Sagan om Flodhästen" av Arne Norlin.

Vår äldste son ville alltid höra Late Laban, av Michael Coleman...skriver igen om vi kommer på fler!
Svar på tråden En bok alla småbarn ca 2 - 4 år bör ha i sin bokhylla...