• Teskedsmamman

    0707-bebbar - tråd 10

    Nu har de passerat 18 mån och viljan står på topp!!

    Tråd 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m14168620.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17192999.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20288055.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23458408.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m26638308.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29417307.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32236097.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m34912366.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m37895983.html

    «·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)¸.·*).·´`·»
     «·´¨*·.¸*Våra bebisar*.¸¸.·*¨`·»
    «·´`·.(¸.·´(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»


    Änglaljus - Lova - 11/6
    Bäsebus - Michelle - 21/6
    Lucky98 - Sandra - 9/7
    mona83 - Leah - 10/7, zandrisen - Mick - 10/7, Pillisen - Tarek - 10/7
    Hemlis - Alfons - 12/7
    Pasadena - Flicka - 16/7
    Inana - Darwin - 19/7, banantelefon - Frida - 19/7
    OZgirl - Joanna - 20/7
    Ella174 - Viktor - 21/7, maria 25 - flicka - 21/7
    Veronicaq - Pojke - 23/7
    Calylite - Juli - 25/7, Skarpa - Flicka - 25/7
    Teskedsmamman - Alfred - 31/7
    charmtroll - Elias - 5/8

    Vissa är aktiva i tråden, andra inte och
    en del är inte ens medlemmar på FL längre...
    Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 10
  • Skarpa
    mona83 skrev 2009-04-25 17:45:52 följande:
    Verkar bara bara jag som tycker det är olämpligt att dricka alls med sina barn med
    Jag tycker att det beror på situationen Jag tycker inte det är okej att båda föräldrarna dricker sig drängfulla, men ett par glas vin tycker jag inte är någon fara. Skulle barnet reagera på hur man blir (t.ex. bli rädd) så är det mindre okej.

    Däremot tycker jag att det är väldigt olämpligt att ta med sig barn på finlandsfärja när det är supa-resor. Folk kan bete sig bokstavligt talat hur som helst, och bara av den anledningen tycker jag det är olämpligt att ta med barn, även om föräldrarna skulle vara helt nyktra själva.
    Alla tiders fenomen: åka cykel utan ben!
  • Ella174

    Mona, nej, det är säkert många fler än du som har den inställningen.
    Men man kan nog ha väldigt olika inställning och erfarenhet till alkohol- Jag dricker till mat, som ett gott komplement. Och det blir verkligen inga mängder.
    Det händer att jag "festar" också och dricker mer, men då är det utan barn.

    Kan hålla med om att supa-resorna på Finlandsfärjorna inte låter som ett lämpligt ställe för barn.

  • mona83

    Ska väl tillägga att just dom här föräldrarna inte drack vin utan nått annat, såg ut som nån drink med sprit i iaf.

  • Pasadena

    Jag är uppvuxen med föräldrar som alltid haft många och stora fester med alkohol inblandat. Det har alltid druckits måttligt och jag har aldrig, vad jag kan minnas sett eller hört någon vuxen bete sig illa, spy eller vara aspackad och ligga deckad i nåt hörn. Relationen till alkohol har alltid varit god så jag har en positiv inställning till den själv. Nu dricker jag väldigt sällan mer än nåt glas vin en helgkväll eller till maten, men jag kan inte se något fel i att ta med sitt barn på vuxenfester eller ut på restaurang där alkohol finns med.
    Däremot kan jag tycka att det är olämpligt att kanske ha med barnet uppe och med på en finladskryssning mitt i natten när man partajar. Det finns ju inget barnvänligt eller intressant för ett barn att göra mitt i natten (om det nu är vaket). V är väldigt faschinerad av båtar och vi tänker så småningom åka iväg på en kryssning när hon är gammal nog att förstå att hon är PÅ en båt. Däremot kanske vi inte har med henne på pubben mitt i natten

  • OZgirl

    Jag fick en cykel i helgen och tänkte nu köpa en cykelsits till Jojo att ha på pakethållaren. Är det något man ska tänka på eller kan man köpa första bästa?

    Nån som har något att rekommendera?


    Våren är här! Äntligen!
  • Ella174

    OZ, vi köpte en cykelsadel (med adapter, så man kan enkelt flytta den mellan olika cyklar, eller ta bort den om man behöver använda pakethållaren) från Coop. Den har väldigt bra bälte (i mitt tycke bättre än dem man köper på Babyland som inte går över höften). Den är inte fällbar, men V sover ofta i den ändå, om man cyklar lite längre.

  • Pasadena
    Ella174 skrev 2009-04-27 09:12:20 följande:
    OZ, vi köpte en cykelsadel (med adapter, så man kan enkelt flytta den mellan olika cyklar, eller ta bort den om man behöver använda pakethållaren) från Coop. Den har väldigt bra bälte (i mitt tycke bättre än dem man köper på Babyland som inte går över höften). Den är inte fällbar, men V sover ofta i den ändå, om man cyklar lite längre.
    Vilken praktisk! Sån skulle vi också behöva, sambon tänkte våga sig på att börja cykla i stan
    Vi kollade in de som de har på coop, såg iofs inte om de var med en sån bas men den kostade bara 279. Vad kostade den ni har, vet du?
  • Ella174

    Pas, minns inte riktigt... Strax under 400:- tror jag. Men de var slut flera ggr vi var där, så de verkar gå åt.
    Eller köpte vi den på ICA Maxi? Blir lite osäker...

  • Pasadena
    Ella174 skrev 2009-04-27 18:35:53 följande:
    Pas, minns inte riktigt... Strax under 400:- tror jag. Men de var slut flera ggr vi var där, så de verkar gå åt.Eller köpte vi den på ICA Maxi? Blir lite osäker...
    Säljer ica maxi sånt hos er? Inte här iaf, på de ica maxi jag har varit har de bara haft livsmedel.
    Ska kolla upp den där igen!
  • Ella174

    Här är ICA Maxi stora butiker med leksaker, bokavdelning, trädgårdsmöbler mm mm... Och kläder och skor och....

  • Pasadena
    Ella174 skrev 2009-04-27 18:41:50 följande:
    Här är ICA Maxi stora butiker med leksaker, bokavdelning, trädgårdsmöbler mm mm... Och kläder och skor och....
    Åh, lyx! Det kändes som jag kommit till paradiset när vi var på coop forum förra helgen Vi bor i stan och det är jättelångt till stormarknader öht.
  • Ella174

    Pas, ja här i glesbygden har vi gott om plats, så mataffärerna blir STORA...

  • Ella174

    På tal om ICA Maxi så tog vi en snabb runda imorse och vi handlade en fotboll och "Drömmarnas trädgård"-DVD till Viktor och en stor solhatt till mig (79:-, som hittat!). Som sagt, där finns det mesta...

  • Pasadena
    Ella174 skrev 2009-05-01 20:42:18 följande:
    På tal om ICA Maxi så tog vi en snabb runda imorse och vi handlade en fotboll och "Drömmarnas trädgård"-DVD till Viktor och en stor solhatt till mig (79:-, som hittat!). Som sagt, där finns det mesta...
    WOW, lyx Blir riktigt sotis
    Åker ni på söndag? Ha en supertrevlig resa och njuuuut av värme och sol och god mat !
  • Ella174

    Pas, ja, på söndag åker vi. Det ska bli så härligt!
    Ni också?
    Ha det så bra, hoppas på riktig sommarvärme över hela Grekland (ja, inte föööör varmt... )
  • Pasadena

    Vi åker också söndag morgon
    Har kollat vädret och det är i princip lika varmt som här

Svar på tråden 0707-bebbar - tråd 10