• butterbubblan

mitt barn har asperger

Finns det någon här som har barn med funktionshindret asperger? Jag har en dotter som är 13 år & d är, minst sagt kämpigt!!

• Svar på tråden mitt barn har asperger
  • vallis

Jag har en kusin som har det asperger plus någon till syndrom... Läkarna upptäckte det när hon var i 11-12 år. Min moster visste att det var nåt fel men skolsköterska och läkare sa att hon mådde nog inte bra eftersom klasskamraterna mobbade henne. Hon fick byta skolan till en särskola nu är hon 18 och tog studenten i fjol.

• lillastruts

mitt barn har inte de men jag själv har de

• LadyMarmalade

Jag har barn med NPF

Och kämpigt är det...

Du får gärna höra av dig...

• sockenos

Min storebror har asperberges (vet inte hur det stavas), visst när han va liten va det väldigt jobbigt! Nu är han 19 år och det märks inte på han om man ser han, menhan tänker ju inte likadant som andra, och blir därför utnyttjad av sina "kompisar" han tjänar otroligt bra på sitt nya jobb, och han är väldigt lätt påverkad och har svårt för att säga nej, så när kompisarna behöver något eller vill ut och festa fast dom är panka, så vänder dom sej alltid till min bror. Dom dra även in han i massa skit och lägger alltid skulden på han. På bara ett halvår så har poliserna vatt som galna.. och förra helgen fick han stryk av en av sina närmaste vänner! Jag blir så jävla förbannad! Man vill ju bara hjälpa han, men han blir ju bara irreterad och tycker att man tjatar.. Vad ska man göra då?

Svar på tråden mitt barn har asperger