Idag blir Freja 7 månader. Fattar absolut inte alls vart tiden har tagit vägen. Hälsade på ett par kompisar med 2-veckorsbebis i helgen, som vägde 2800 g när hon föddes. Hon såg så yttepytteliten ut, och jag hade mycket svårt att liksom förstå att Freja vägt nästan ett kilo mindre än det, när hon vägde som minst. Det kan man inte tro nu! Var på kontroll på BVC i torsdags, och då var hon 62 cm lång och vägde 6260 g, så hon börjar äntligen att komma ikapp sig.
Stossan: Jag kan bara säga att jag vet hur det är, fast mer ur din mans synvinkel. Jag flyttade 55 mil från Stockholm till Helsingborg för min sambos skull (mer än 4 år sen nu), och jag verkligen HATAR att bo här. Det har väl gått i perioder, men längtan tillbaka till Stockholm har alltid liksom funnits i bakgrunden. Jag kommer inte särskilt bra överens med halva min sambos familj, och därför fryser de även ut Freja. I julas firade vi med min sambos bror med familj, som hade med sig julklappar för flera tusen från "farfar" till Frejas kusin, medan Freja inte ens fick ett julkort. Hon är som sagt 7 månader idag och hennes farfar bor 10 min bort och har aldrig träffat henne. Hennes farmor träffar vi kanske nån gång varannan månad eller så. Samtidigt vill min familj inget annat än att vara delaktiga, och jag känner mig bara så extremt ensam och utanför här nere, så jag ser egentligen ingen anledning till varför vi ska stanna kvar. Visst, Freja var för liten för att förstå nåt i julas, men det dröjer ju inte länge innan hon märker att farmor och farfar behandlar henne annorlunda än de behandlar hennes kusin (som är 2 år). Och som sagt, jag vantrivs nåt enormt. Har varit på min sambo länge om att jag vill flytta till Stockholm igen, men han har nog också hoppats på att det skulle gå över. Nu har det gått så långt att jag faktiskt skulle kunna flytta utan honom. Det känns jättehemskt att säga det, men jag mår så fruktansvärt dåligt här nere, och jag vill att Freja ska få en positiv och underbar barndom...och det tror jag inte att hon kan få här nere under de här omständigheterna. Nu har han ju sagt att han ska flytta med oss upp, men varje gång vi varit nära har han satt käppar i hjulet, så vi får väl se hur det blir. Det kanske inte hjälpte er med ert problem direkt, men jag kan i alla fall relatera till problematiken... Jag hoppas att ni kommer på en lösning.