• LadyG

Privata IVF kliniken i Umeå, någon som kan svara på några frågor?

Hejsan!

Som texten ovan lyder, så har jag ett par frågor om Privata IVF kliniken i Umeå.

1. Hur mycket kostar ett vanligt besök, eftersom jag redan fått utredning från kk i Umeå/Ske-å och vet därför att jag har PCOS/PCO?

2. Kan man få hjälp med Pergotime av dem på Privata IVF kliniken?

3. Spelar BMI någon roll då det gäller det Privata?

Skulle vara roligt att få några svar på mina frågor... :)

• Svar på tråden Privata IVF kliniken i Umeå, någon som kan svara på några frågor?
  • LadyG
    Treasures skrev 2009-02-25 21:33:16 följande:
    Tack, jag är dck jätte nervös för allt som kan gå fel....och jag känner mig inte nå gravid, så pirrigt är det!
    Hur går det?!
  • Kotten7381

LadyG: Hoppas det går bra då! =)

Själv har jag varit på ET idag, så nu är jag ruvare... spännande som bara den!

• Treasures

Kul Kotten! Hoppas det går bra!

Lady G - Vad bra att ni fått en tid i alla fall....bara att ladda inför besöket då!

Här går det bra tror jag....en vecka kvar till VUL och idag hade de ringt från IVF-kliniken och ville byta tid, men jag hade glömt tfn hemma så nu får jag se hur det blir om de ringer i morgon...
    Mår jätte bra, blir iof galet hungrig snabbt och ofta och har lite ont i mage och rygg till och från, men det ska väl växa endel där inne nu. Gick in i v 7 idag!

• LadyG
    Treasures skrev 2009-03-05 19:53:33 följande:
    Kul Kotten! Hoppas det går bra! Lady G - Vad bra att ni fått en tid i alla fall....bara att ladda inför besöket då! Här går det bra tror jag....en vecka kvar till VUL och idag hade de ringt från IVF-kliniken och ville byta tid, men jag hade glömt tfn hemma så nu får jag se hur det blir om de ringer i morgon... Mår jätte bra, blir iof galet hungrig snabbt och ofta och har lite ont i mage och rygg till och från, men det ska väl växa endel där inne nu. Gick in i v 7 idag!
    Vad spännande! När är h*n uträknat att komma då?
    kotten 09 skrev 2009-03-04 18:55:56 följande:
    LadyG: Hoppas det går bra då! =) Själv har jag varit på ET idag, så nu är jag ruvare... spännande som bara den!
    Jag hoppas verkligen att jag får hjälp av Umeå, misstänker ett blankt nej, men man får ju aldrig veta om man inte försökt.

Hur många sätter man in.. Är det bara en, nuförtiden, eller kan dem sätta in två? Jag vet ju ingenting om IVF egentligen.
      Lycka till då det är dags!
  • LadyG

Detta svar var tänkt till er bägge! {#lang_emotions_smile}
    "Jag hoppas verkligen att jag får hjälp av Umeå, misstänker ett blankt nej, men man får ju aldrig veta om man inte försökt."

• Kotten7381

LadyG: Oftast sätter de in ett, men det har lite att göra med ålder o hur länge man har försökt osv. Men första gången tror jag alltid att de bara sätter in ett ägg.

• Treasures

Lady G - BF är preliminärt 28 okt, det är lååångt dit.
    Fick ny tid för VUL dagen innan, så på onsdag är det alltså dags....pirrigt och kul då jag äntligen börjar känna mig lite gravid!

• Tilda05

Hej!

Vi har fått hjälp privat av ivf i umeå! Så fråga på om det är något du undrar över!

Vi fick betala 500:- per person då vi var dit första gången. Alltså 1000:- för min man och mig tillsammans. Vi hade då redan blivit "hjälpta" i ett annat landsting så jag fick begära ut min journaler där ifrån och ta med mig till ivf.

Vi fick bara hjälp med pergotime ingen ivf eller ägg donation, felet ligger hos mig att jag ej producerar ägg regelbundet. Vi orka inte med skelleftå så vi tog kontakt direkt med ivf privat.

Lyck till!
    Mvh Johanna

• LadyG
    Tilda05 skrev 2009-03-07 20:12:03 följande:
    Hej! Vi har fått hjälp privat av ivf i umeå! Så fråga på om det är något du undrar över! Vi fick betala 500:- per person då vi var dit första gången. Alltså 1000:- för min man och mig tillsammans. Vi hade då redan blivit "hjälpta" i ett annat landsting så jag fick begära ut min journaler där ifrån och ta med mig till ivf. Vi fick bara hjälp med pergotime ingen ivf eller ägg donation, felet ligger hos mig att jag ej producerar ägg regelbundet. Vi orka inte med skelleftå så vi tog kontakt direkt med ivf privat. Lyck till! Mvh Johanna
    Så, ni fick hjälp med pergo på IVF kliniken i Umeå och det kostade bara 1000 kronor... Måste vara säker på vad du skrev.. Så att jag inte förstod fel.. *kände ett litet hopp inom mig*
  • Treasures

Idag har vi varit på VUL....var helt övertygad om att det inte skulle finnas nåt där. Men det fanns en liten bebis som mätte 9 mm mellan huvud och stjärt och med ett tydligt tickande hjärta. Enligt doktorns mätningar så är jag i v 6+6 idag och det stämmer precis med när jag trodde att ÄL var! Känns helt underbart och nu ska vi verkligen börja njuta av graviditeten. Sambon överraskade mig med att ha köpt rosor då jag kom hem....ibland vet de verkligen vad man behöver!

• LadyG

Gud, det måste ha varit skönt att få veta!! :D Ja, absolut, njut för glatta livet! Det kommer att gå bra, ska du se. Jag håller alla tummar och tår för er. Hör av dig, så man får veta hur det går framöver.. Man blir ju så nyfiken. :)

Stor grattis kram!

• LadyG

Hej!

Ska bara uppdatera med att tala om att KK läkaren i Umeå, var snäll mot oss och skrev ut två kurer dubbeldos pergotime åt mig. Om det inte tar sig på detta, får vi väl söka privat eller försöka gå ner i vikt. Sååå, jag hoppas verkligen att vi inte behöver äta mer.. för att få till det för denna gång.

• Treasures

Härligt LadyG! Hoppas detta är vad som krävs nu för att det äntligen ska bli er tur, håller tummarna.

• LadyG
    Treasures skrev 2009-04-02 22:07:25 följande:
    Härligt LadyG! Hoppas detta är vad som krävs nu för att det äntligen ska bli er tur, håller tummarna.
    Tack Treasure, det hoppas verkligen jag också! :)
Svar på tråden Privata IVF kliniken i Umeå, någon som kan svara på några frågor?