• emilia06

Ni som hade sparsam mens och sedan plussade

Hur lång tid efter den sparsamma mensen fick ni ert plus?

Jag hade först 3 dagar med bruna flytningar, sedan tre dagar med ytterst sparsam mens. Knappt något rött blod alls och jag har bara mensskydd för säkerhetsskull. Det behövs knappt. Min temp var fortfarande något högre imorse och har inte sjunkt sedan ÄL. Nu känns det som om mensen är på väg bort, men jag har fortfarande mensvärk och mår lite illa stundtals. Jag hade tänkt börja med rosenrot denna månad, men vågar inte ifall jag är gravid...

Det känns lite otroligt att få mens så här och ändå vara gravid. Men eftersom tempen ej går ner och mensvärken kvarstår borde jag nog testa mig.

• Svar på tråden Ni som hade sparsam mens och sedan plussade
  • Tattyn

Fick min mens idag, 3 dagar för tidigt...vilket iofs betyder att nästa ÄL förhoppningsvis infaller på en dag när maken inte jobbar dumma tider, vilket gör att det är större sannolikhet att plussa i April......gör mitt bästa för att tänka positivt *S*

• Stella 78

Tyvärr verkar det ha slutat med MF för min del. HAr störtblött sen igår. Tråkigt, men nu vet jag iallafall att jag kan bli gravid. Har ju försökt i 2 år och första gången jag plussat. Vore skönt att slippa IVF.

• CornFlakes

Vad tråkigt Stella87, men som sagt - nu vet du iallafall att du kan bli gravid! Det är bara att försöka igen!

Själv är jag på BIM+2 idag, men man kan ju aldrig veta vrf mensen är sen. Är det för att man tänker på den hela tiden eller är den helt enkelt helt konstig nu?

• CornFlakes

Jag har ju iofs inte testat med grav-test sen tisdags förra veckan, men vill inte göra det förän jag är BIM+10 eller så, om jag nu ens blir så mycket BIM+dagar innan mens :)

• Juni 06

Måste fråga om det är vanligt att man får mens om man är gravid. Jag fick mens natten mellan måndag och tisdag. Brukar alltid ha rikligt med mens i 6 dagar. Har haft jätte sparsam mens nu i 3dagar och den är säkert slut imorgon. Hur länge måste man vänta tills man kan göra ett gravtest.

• CornFlakes
    Svar på #55
    Du låter exakt som med mig ju Juni06?
  • Stumpan84

Jag är lite fundersam. Jag har läst om många här som har haft blödning trots att dom har varit gravida och dyl och sitter och funderar lite.

Jag räknade ut att på ett ungefär skulle jag få min mens mellan den 24:e och den 27:e Feb, och den 23:e började jag må riktigt illa och mina bröst ömmade. Självklart var första tanken på om jag var gravid, tog test den 24:e men negativt. Illamåendet fortsatte och testerna fortsatte vara negativa. Den 28:e så kom min mens men den var inte riktigt sig själv. Den var inte sparsam men inte så riklig som den brukar vara. Det kom lite klumpar och jag tänkte det var nog mensen så jag åkte på en rejäl pms. Men illamåendet har fortsatt och dom ömmande brösten har övergått till spänningar i brösten. Alltså att det spänner då och då. Mitt tandkött är känsligare än någonsin och jag har fått finnar som om jag skulle vara tonåring igen. Förr var jag trött pga mitt låga blodtryck men nu är det värre och jag är känsligare och tänder till snabbare.

Jag lämnade blodprov hos läkare igår som ska kolla HcG då jag innan har varit lite si så där med att få ett plus på en sticka.

Vågar man hoppas på det bästa eller ska man frukta det värsta?

• Stella 78

Stumpan84, jag har också massor grav.symtom efter mitt MF. Är så hysteriskt trött och mår illa och har ont i magen efter frukost och ibland även på em. Är superyr hela dagarna så jag inte vågar träna. Kan dock vara någon infektion jag fått, men det kom så himla tajmat med att jag plussade och senare med MF.

Men förmodligen tror fortfarande min kropp att jag är gravid. Det är bara att sexa på här nu denna månad och hoppas att spermien möter ägget direkt igen så kroppen kan fortsätta vara gravid

• Stella 78

Nej det tror jag inte eftersom du fick negativt på grav.test. Det var lite slarvigt skrivet av mig... hmm.. glömde ju att du inte hade plussat...

Själv visste jag ju att jag var gravid och min symptom har bara öka efter MF fast jag var väldigt kort gången. (ca v. 5). Hoppas du får svar på hur det är med dig snart! Ovissheten är värst!

• Stumpan84
    Svar på #60
    jaha okey... ja jag blev fundersam på vad du menade =P Ja jag hoppas på att få höra idag att jag har HcG i kroppen! Som tur är har jag redan sen innan bokat in möte till gyn den 10:e så då får jag nog mer svar på mina frågor =)
  • Stumpan84

läkaren ringde nu... mitt HcG låg på mindre än 1 och man ska ha minst 25 för att räknas som gravid... men med tanke på symtomerna så gissar han på tidigt missfall och symtomerna bara hänger kvar och de kan va därför mensen va konstig...

• CornFlakes
    Svar på #62
    Till Juni06:

Alltså jag och min sambo började "gör barn" på nyårsafton eftersom vi bestämde att det var en lagom tid för oss nu att skaffa barn. Och jag har alltid haft mens den 16e, och hade det även den 16 januari. Sen kom februari och jag fick mens den 3e, dvs 13 dagar tidigare än jag skulle...dessutom så blödde jag bara i 2-3 dagar istället för de vanliga 6 dagarna jag brukar blöda. Och det var en väldigt sparsam mens den 3e februari alltså. ...sedan dess har jag inte fått någon mens. Jag gjorde grav test i tisdags förra veckan (24 feb) men det var negativt.

Så nu förstår jag verkligen inte vad som hänt med min kropp? Känns som om jag borde få mens igen snart med tanke på att det gått mer än 1 månad sen förra mensen...?
  • Juni 06

Svar på #64

Ok då förstår jag. Jag ska till gyn på onsdag eftersom att jag var på vårdcentralen i onsdags då sa läkaren att en cysta spruckit. Hon bara klämde lite på magen det var allt. Så jag ska gå och göra en koll. Då ska dom även göra ett gravtest. Så får se. Idag är min mens helt slut men har bruna flytningar. Hade det föra veckan på onsdagen. Brukar få så 1dag innan mens. Inte i 4dagar och nu när min mens slutat så fortsätter dom. Får se vad gyn säger på onsdag. Hoppas allt är bra.

• Jishivana

Gammal tråd men är uust nu o samma sits! Haft illamående , molande i magen nu i 1,5 vecka.

Haft extremt sparsamma blödningar endast på morgonen sedan tis förra veckan (äl+10 , bim -5)

Är på bim +3 idag och bara negativa tester. Kan inte godkänna dessa färgade flytningar som varit som mens..,

Så jag är extremt nyfiken på att höra hur det gick för alla som skrivit i denna tråd?!

Och om det är någon annan som har info att dela med sig av :)

• mcarina84

Hej.

Såg att detta var ett lite äldre inlägg men jag testar ändå.
    Jag å killen försöker bli gravida och dagen min app sa att "mensen kan starta" fick jag brun flytning, slutade, dagen efter behövde jag en binda och andra dagen var det lite slöseri med en tyckte jag. Dag 3 & 4 blödde jag bara när jag torkade mig men inget i trosskydden... nu ca 1 v efter är jag öm kring livmodern, den känns när katterna trampar på mig, det moler å värker konstant typ, halsbränna, illamående å trött nå så inni norden.
    Tog nyss test (kl 22.20 på kvällen) å det visade Negativt... 
    ???????
    Jag är rädd det ska vara ngt allvarligt då jag hade spår av det där viruset man kan ha vid cellprov... å det var i början av året... 
    Vad rekommenderar ni?
    Ska man kontakta Hälsocentralen eller mvc? 
    Ska man ha is i magen? 
    Vore jag gravid är jag 5 + 0 Idag?

Svar på tråden Ni som hade sparsam mens och sedan plussade