Angående förlossningsrädsla
Skulle bara vilja vända mig till dem som inte riktigt kan förstå det här med förlossningsrädsla och valet av KS i stället för vaginalt...jag har pratat med en barnmorska och de flesta som är extremt rädda har oftast väldigt stora problem med sin kropp....´vissa kan ha blivit utsatta för sexuella övergrepp i unga år elller som vuxna och kan därför inte vara avslappnade i tanken att föda vaginalt. Därför tycker inte jag att folk ska ifrågasätta detta med förlossningsrädsla och att man vill ha kejsarsnitt. Kvinnor som har blivit utsatta för t ex övergrepp och är förlossningsrädda pga det ska väl inte behöva försvara sig och behöva berätta vad de har gått igenom för massa människor de knappt känner eller även känner väl för den delen. Så om alla sköter sitt och sina val av förlossningssätt så tror jag att alla mår bäst!
Jag fick snitt och detta inte pga några sexuella övergrepp men av andra privata och personliga anledningar vilka jag inte har lust att stå och berätta för folk hur som helst.....som dessutom tydligen måste ifrågasätta mitt beslut!
Ni som föder vaginalt.....jättebra för er att ni vill och vågar och inte har några större prolem med det ....men till er som ska ifrågasätta förlossningsrädda och att vi väljer snitt....tänk på att det verkligen kan finnas en orsak som man kanske inte vill dela med sig med alla!
Ville bara säga detta!...och lycka till med alla vaginala förlossningar och alla kejsarsnitt där ute