• Tandborste

Erfarenhet av att jobba med MLM

Finns det ngn här som jobbar med MLM arbeta hemifrån??

Går det att tjäna pengar på det?

• Svar på tråden Erfarenhet av att jobba med MLM
  • vintjej
    TigerLinn skrev 2009-04-07 18:41:57 följande:
    man ska INTE inboxa mig för att få konkreta svar men kan om man vill kontaka mig under min arbets tid men hur man ska få kontakt med mig får man luska ut själv då jag inte är ute efter personlig vinning.du är inte en av de person som jag anser "hoppar på mig"men om jag uppfattar det rätt så verkar det som att du trodde det.. och om så är fallet så tar jag det som att det är din tanke annars hade du inte tagit åt dig... om du ni gjort det men så upplever jag det.jag pratar gärna om verksamheten.många tjatar om att jag ska visa siffor.. men både jag och en annan(minst en annan) har försökte skriva siffror båda inläggen blev radera fast det var fakta en av dessa inlägg vet jag med säkerhet inte hade något företags nanm med men de togs bort ändå..när många inne på fl inte kan förmå sig till att förstå en vanlig förklaring som många många människor förstår när man säger exakt samma som man skriver här så är ju frågan ifall de som inte förstår de man skriver är allmänt osmarta? eller om det sitter i att dom inte vill förstå ELLER ifall det kanske rent är så att det är svårare för vissa människor att uttrycka sig i skrift än i tal och då missuppfattar/förstår inte alla andra människor vad det handlar om.
    Nu svävar du bort i OT-land i dina spekulationer om min och andra medlemmars karaktärer och allmäna fattningsförmåga. Oavsett det har jag svårt att "ta åt mig" av något du skriver.
    Tråkigt att man inte kan diskutera fakta utan hellre fokuserar på person/personer.
  • TigerLinn
    vintjej skrev 2009-04-07 19:26:15 följande:
    Nu svävar du bort i OT-land i dina spekulationer om min och andra medlemmars karaktärer och allmäna fattningsförmåga. Oavsett det har jag svårt att "ta åt mig" av något du skriver.Tråkigt att man inte kan diskutera fakta utan hellre fokuserar på person/personer.
    okej jag skriver så här. dom gånger jag skrivit fakta.. och även andra som håller på med samma eller andra företag. haar fått sina inlägg borttagna fast företaget INTE stått med i inlägget.
    därför kan man inte skriva fakta som aktiv i sammarbete med ett företag för man riskerar att det blir borttaget... även fast företagets namn inte står..
    nu håller jag mig iaf till varför jag inte vill skriva mer fakta just för att inläff tagit bort när jag skrivit fakta.. utan att nämna företagets namn.
  • Stoffe76
    TigerLinn skrev 2009-04-07 14:49:04 följande:
    jag använder denna sida i privat syfte och jag vet inte hur kunnig du är på datorer men det är ett 40 tal människor som kontaktat mig utan för FL utan att jag gett dom mina uppg på tex vanliga mail eller telefon nummer så kom inte och säg att jag är anonym bara för att jag inte skrivit någon info på min sida. nu har ingen kontaktat mig i denn mlm fråga utan gällande andra FL saker m.m. men bara för att förklara att man inte är så anonym på internet som du verkar tro.
    Menar du att FL-medlemmar tagit kontakt med dig utanför FL, utan att du gett dem mailadress el dyl? Hur har de fått dina kontaktuppgifter? Har de ansvariga för sajten släppt uppgifterna?

Jag har aldrig varit med om något sådant och hoppas slippa det också.
  • VulgusProfanum
    TigerLinn skrev 2009-04-07 18:36:26 följande:
    du får skriva hur många gånger till du vill att jag kan skriva allmänt. och jag kan svara hur många gånger till som helst att OM jag skriver någonting som är fakta eller sanning. så blir de bort taget ÄVEN om namnet på företaget inte finns med. det har hänt mig och flera andra i samma verksamhet som jag och även andra som är med i andra verksamheter... så för sista gången (hoppas du fattar det) om jag skriver någonting i fakta väg så riskerar jag att bli spärrad och få inlägg borttagnad och jag tänker inte riskera det igen. OM man skriver ut namn m.m. då förstår jag att de blir borttaget men när man INTE gör det och skriver uträkningar där företagets namn INTE är med och inläggen ändå blir borttagna.. så tänker jag itne riskera.. jag vet att det inte är jag personligen som förloara mest har senaste i dag fått 3 mail från personer som följt tråden (privat alltså utanför FL) som undar hur jag orkar med vissa männiksor i denna tråd... och varför jag ens lägger ner enegergi på att svara på erat inlägg när ni ändå försöker driva mig till lagbrott... även om du säger att det inte är lagbrott alltså engligt FLs regeler så vet jag vad som plockats bort för både mig och andra och där ibland har det funnits vanliga inlägg utan personlig vinning.. men ändå har det räknats som det...
    Om du har ett specifikt enskilt ärende som du vill diskutera så råder jag dig att starta en tråd i SD.

Och det räknas inte som reklam att lämna uppgifter_utan_att samtidigt lämna ut företaget. Det är ju själva företaget i sig som utgör reklambiten inte de uppgifter som rör provision etc.
    Så återigen det är ingen som riskerar att bli spärrad av att lämna ut saklig information utan reklam.

Hur du orkar med vissa personer i denna tråd?
    Ja du tycker du att det är speciellt konstigt att man undrar när du kommer med påståenden som du har gjort?
    För om man jämför de fakta som finns med det du påstår så går inte ekvationen ihop. Så enkelt är det.
    Och är det då så konstigt att man undrar?{#lang_emotions_undecided}

Det är väl en rätt logisk följd av dina påståenden?
    Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • VulgusProfanum
    Stoffe76 skrev 2009-04-07 23:08:52 följande:
    Menar du att FL-medlemmar tagit kontakt med dig utanför FL, utan att du gett dem mailadress el dyl? Hur har de fått dina kontaktuppgifter? Har de ansvariga för sajten släppt uppgifterna? Jag har aldrig varit med om något sådant och hoppas slippa det också.
    Redaktionen släpper inga medlemsuppgifter till någon. Och det är endast redaktionen som har sådana uppgifter inte vi moderatorer.
  • vintjej
    VulgusProfanum skrev 2009-04-07 23:17:03 följande:
    Redaktionen släpper inga medlemsuppgifter till någon. Och det är endast redaktionen som har sådana uppgifter inte vi moderatorer.
    Du kanske inte är så kunnig på datorer?;)
  • TigerLinn
    VulgusProfanum skrev 2009-04-07 23:16:13 följande:
    Om du har ett specifikt enskilt ärende som du vill diskutera så råder jag dig att starta en tråd i SD.Och det räknas inte som reklam att lämna uppgifter_utan_att samtidigt lämna ut företaget. Det är ju själva företaget i sig som utgör reklambiten inte de uppgifter som rör provision etc.Så återigen det är ingen som riskerar att bli spärrad av att lämna ut saklig information utan reklam.Hur du orkar med vissa personer i denna tråd?Ja du tycker du att det är speciellt konstigt att man undrar när du kommer med påståenden som du har gjort?För om man jämför de fakta som finns med det du påstår så går inte ekvationen ihop. Så enkelt är det.Och är det då så konstigt att man undrar?Det är väl en rätt logisk följd av dina påståenden?
    jag är inte ute efter att överklaga eller diskutera emd RD tex om de inlägg som tagits bort jag vet många som kämpat med inlägg som helt enligt regelerna är lagliga men ändå tagits bort och fast man överklagar blir det inte ändrat..
    vill bara förklara för människor här inne som inte verkar få in i sin skalle att jag inte vill riskera att få inlägg borttagna för jag har personlig erfarenhet att inlägg som inte varit varken reklam eller personlig vinning utan renfakta utan företags namn tagits bort med bla motivering att det var reklem m.m.
  • Nicke
    vintjej skrev 2009-04-07 23:31:23 följande:
    Det kvittar hur kunnig man är. Vi moderatorer har inte tillgång till såna uppgifter.
    /moderator
  • TigerLinn
    Stoffe76 skrev 2009-04-07 23:08:52 följande:
    Menar du att FL-medlemmar tagit kontakt med dig utanför FL, utan att du gett dem mailadress el dyl? Hur har de fått dina kontaktuppgifter? Har de ansvariga för sajten släppt uppgifterna?Jag har aldrig varit med om något sådant och hoppas slippa det också.
    jag har ju hitintills bara haft människor från FL som varit snälla och vänliga mot mig. och som velat stötta mig mot vissa saker som händer på sidan m.m.

vissa är nog smarta att de har lite mellan öronen så det har luskat ut vem jag är man är ju inte så anonym på nätet.
    andra har fått uppg på lite små mystiska sätt... som jag inte vill gå in i detta forum.

jag är dock medveten om att så snart man loggar in sig på internet så kan någon annan ta reda på vem man är bara personen har lite mellan öronen.. :) men är inte så skyddad som många kanske tror..
    hoppas du slipper sådant med.. om du inte vill ha det.. kram
  • vintjej
    Nicke skrev 2009-04-08 00:18:33 följande:
    Det kvittar hur kunnig man är. Vi moderatorer har inte tillgång till såna uppgifter./moderator
    Jag skojade lite.:)
  • VulgusProfanum
    vintjej skrev 2009-04-07 23:31:23 följande:
    Nej jag är inte speciellt kunnig på datorer. Det stämmer men de som sköter det här med medlemsuppgifter är det
  • Disembowler
    TigerLinn skrev 2009-04-04 22:59:41 följande:
    anser du att jag är en? desperata obildade och lättlurade idioteller ska jag tolka ditt allmänna inlägg annorlunda..
    I rest my case.
  • TigerLinn
    Disembowler skrev 2009-04-08 10:53:08 följande:
    I rest my case.
    lever gott på vissa människor åsikter det är bland annat de som gör att man kräver sig framåt i livet.. :D
  • fribor1
    TigerLinn skrev 2009-03-10 03:18:46 följande:
    klart jag kan det är ingen hemlighet... ha inboxat dig
    skulle gärna vilja veta jag med...
  • Lifeonastick

Jobbar som nätverkare och slutade jobba traditionellt helt sen 4 år tillbaka och lever gott på mitt nätverkande och bättre och bättre blir det eftersom många nätverk bygger på volymen man skapar tillsammans med sitt team och världen är stor man behöver alltså inte bara nätverka i Sverige med en global värld där vi alla mer eller mindre är connectade med varandra.

Kan hålla med om att traditionellt nätverkande före internet var lite som att gå till kyrkan och det lever nog kvar i liten skala och det var aldrig något för mig iheller. De få ggr jag gick på något sådant event av nyfikenhet kände jag alltid att det inte var något för mig. Men idag kan jag glädjeligen gå på event för jag vet att jag har hela världen som arbetsfält.

Nu kan man jobba on-line med flera företag samtidigt och med olika inriktningar det är modernt nätverkande som jag kallar det men träffar fortfarande stofiler som tror man kan bara jobba med ett nätveksförerag åt gången vilket är helt fel som sagt. Världen är stor med miljarder människor som har olika behov.

Det är fantastiskt i sig att man kan tjäna mycket pengar men det mest fantastiska är friheten det ger tycker jag. Jag kan ?jobba? ifrån var jag vill i världen på min smartphone, padda eller laptop så länge jag är uppkopplad.

Som avslutning vill jag bara säga att alla nätverkar på ett eller annat sätt och när ni går till era traditionella jobb så är ni bara en kugge i ett nätverk och ni är bara värda något så länge ni producerar men samtidigt  med väldigt begränsad frihet för ni sitter fast i hamsterhjulet, de flesta av er livet ut.

//Lifeonastick  

Svar på tråden Erfarenhet av att jobba med MLM