• denfina1

Känner mig isolerad hemma och vill att vår dotter träffar andra barn..MEN vår flicka är förkyld

Vår flicka har slemhosta(7 månader) men då jag inte känner någon mamma där jag bor som har barn går vi till öppna förskolan.

Tror ni det är dumt att gå till öppna förskolan då vår flicka är snuvig. Kanske andra irriterar sig på att vår flicka kan smitta deras barn.

Känner mig isolerad hemma och vill att vår dotter träffar andra barn..

• Svar på tråden Känner mig isolerad hemma och vill att vår dotter träffar andra barn..MEN vår flicka är förkyld
  • lunkentuss

Du kan ju gå ut o hitta på andra saker, din dotter lider inte av att inte träffa andra när hon är så liten och speciellt inte under den period då hon är sjuk.
    Jag skulle inte gå till ö.förskolan om mitt barn var "synligt" sjuk, dvs med rinnande näsa o hosta.

• Ananaspaj

Klart ni ska gå dit. Alla barn har snuva vid den här årstiden, får man inte det på öppna förskolan så får man det a syskon eller gubben på bussen som hostade rakt ut, eller av pappa som åkt hiss på jobbet med en som ar förkyld.

Har hon inte feber så tycker jag att det är helt ok att gå ut. Skulle aldrig tita snett på ett barn som leker och är glad och är förkyld.
    Däremot skulle jag reagera ppå ett tydligt påverkat barn..alltså om det är så förkylt så att det inte vill leka eller bara vill sitta hos mamma och grina. Det barnet är sjukt och ska vara hemma.

• TheMother
    himmelsflickan skrev 2009-02-08 15:35:05 följande:
    Du kan ju gå ut o hitta på andra saker, din dotter lider inte av att inte träffa andra när hon är så liten och speciellt inte under den period då hon är sjuk.Jag skulle inte gå till ö.förskolan om mitt barn var "synligt" sjuk, dvs med rinnande näsa o hosta.
    Instämmer.
    Mamma till Anton 080920
  • Heleri
    himmelsflickan skrev 2009-02-08 15:35:05 följande:
    Du kan ju gå ut o hitta på andra saker, din dotter lider inte av att inte träffa andra när hon är så liten och speciellt inte under den period då hon är sjuk. Jag skulle inte gå till ö.förskolan om mitt barn var "synligt" sjuk, dvs med rinnande näsa o hosta.
    Håller också med.
  • Girlinthecity

Hon hinner väl träffa andra barn när hon blivit frisk. jag skulle inte uppskatta om sjuka föräldrar eller barn kom på öppna förskolan.

• blå fisk

Jag skulle inte gå till ÖF med ett barn som är förkylt med slemhosta. Hon är väl inte sjuk hela tiden? Varför inte bara vänta tills det går över.

Svar på tråden Känner mig isolerad hemma och vill att vår dotter träffar andra barn..MEN vår flicka är förkyld