• grata

Vänner i Borlänge-Falun

Hej!

Jag är inflyttad till Borlänge, ny på Familjeliv, hoppas att det finns andra som också i samma situation. Har märkt mer och mer att jag och de vänner jag har fått här uppe har börjat växa ifrån varandra, de har dessutom kvar alla sina barndomskamrater här vilket jag ju inte har. Undrar därför om det finns andra här som har samma "problem", som kanske skulle vilja ha nya vänner/fler vänner här uppe i Dalarna.

• Svar på tråden Vänner i Borlänge-Falun
  • penelope

Jag är också nyinflyttad kan man säga sedan några dagar sen. Men jag har bott i Borlänge för några år sedan men är tillbaka nu =D

• grata

Vad kul att det finns andra här som också är "nyinflyttade" :)

• penelope

Vart bor ni någonstans? Vi bor i Bullemyren =)
    Kikade in på den press, men det fanns inte så mycket där än =D

• grata

Vi håller precis på att flytta från Gylletäppan till Skräddarbacken.
    Ska försöka få tid att göra nåt vettigt av min presentation så snart vi har flyttat klart :)

Vad gör du på dagarna då? Jobbar, pluggar?

• penelope

I skräddarbacken har jag bott innan jag flyttade ifrån Borlänge
    =)

Just nu är jag ledig då jag väntar på dagisplats. Annar arbetar jag som Undersköterska. Det är ganska skönt att vara lite ledig nu så man får fixa klart hemma och bo in sig lite =D

Vad gör du annars då?

• grata

Jag jobbar som ekonomiassistent/administratör på ett litet företag på Norra backa.

När flyttade du tillbaka till Borlänge? Varifrån?

• penelope

Vi flyttade ifrån Enköping för 2 veckor sedan. Där hade vi bott nästan 2 år och innan dess bodde vi i Falun. Så det har blivit några turer, men nu hoppas jag vi är här för att stanna =D

Vi är några från Dalatråden som ska ha en Lek träff på leklandet.
    Du kanske också vill komma =)
    Jag känner ingen, men det kan nog bli trevligt ändå.

Du kan ju kika in
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m39115313.html

Jag har skrivit upp mig på listan.

Hur bodde ni då, lägh eller hus?

Berätta gärna lite om din familj. Fanns ju som sagt inte så mycket på din press att läsa =D

• Smurt69

Hej,är oxså ny inflyttad i Borlänge.Söker kontakt med ensamma mammor,39år ,hemma mamma,1 son på 9år,hund modell liten.Svårt att få ny bekantskap när man blivit äldre och inte jobbar.

Svar på tråden Vänner i Borlänge-Falun