• Zsarah

Någon annan som har problem med barnens bokklubb?

Jag blev nyligen med i barnens bokklubb eftersom jag har hört så mycket bra om dem. Har fått 2 paket hem och i båda leveranserna har det varit fel. I första paketet så var det en bok som fattades och idag så fick jag hem mitt andra paket och det var helt fel. Inget av det jag beställde var med utan där fanns 2 böcker och en cd som jag inte ens hade beställt.
    Någon annan som har haft problem?
    Så 2 av 2 gånger jag har beställt så har det båda gångerna varit något fel. Börjar ångra att jag gick med i barnens bokklubb.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 14:13
    Ja så glömde jag, så hade de lagt mej i fel åldersgrupp för 6 åringar, så jag fick fel medlemstidning hem (man betalar ju för den och då vill man ju inte betala för fel, inte erbjöd dom sig heller att skicka den rätta åt mej) så då fick jag igen vara i kontakt med dom så de lag mej i rätt åldersgrupp.

• Svar på tråden Någon annan som har problem med barnens bokklubb?
  • Zsarah

Är det bara jag som har problem med barnens bokklubb? Nu börjar jag ju känna mej mobbad av dom

• HasseH

Sorry, har bara bra erfarenheter av dem och har varit med i tre och ett halvt år...

• s k r i n d a

Jag har också haft problem med dem och har gått ur.

Först blev min dotter flyttad till en lägre ålderskategori utan att någon förvarnat eller frågat (efter flera månader i den kategori vi valt). Vi hade faktiskt inget intresse av bebisböcker och hade själva fyllt i vilken kategori hon skulle tillhöra.

Sedan kom ett paket där en del varor saknades (men de fanns självklart med på fakturan ) och det dröjde innan jag fick svar på mitt mail om det vilket innebar att jag tvingades betala en räkning för varor jag inte fått och som inte var restnoterade utan helt enkelt missade i packningen. Så de både slarvade vid packning och var tröga i kundservice.

Jag tycker att Barnens bokklubb är den bästa barnbokklubben pga deras sortiment, men väljer bort dem pga deras kundservice. Köper alla barnböcker hos cdon istället, det är betydligt billigare och så slinker det med lite böcker/filmer/skivor till oss vuxna också

• Marie1978

Har aldrig haft problem, medlem sedan ca 3 år.

Jag skulle dock aldrig skicka mail om en leverans blev fel, mycket bättre att ringa ju. Annars är ju alltid risken att e-post blir liggande!

• sannapanna76

Vilma har varit med sen hon föddes för 3½ år sedan, och det har alltid funkat kanon!

• Zsarah

Marie1978 skrev 2009-02-12 11:29:00 följande:

Har aldrig haft problem, medlem sedan ca 3 år. Jag skulle dock aldrig skicka mail om en leverans blev fel, mycket bättre att ringa ju. Annars är ju alltid risken att e-post blir liggande!
    Dyrt att ringa från finland ju:)
  • Zsarah

s k r i n d a skrev 2009-02-12 11:25:26 följande:

Jag har också haft problem med dem och har gått ur. Först blev min dotter flyttad till en lägre ålderskategori utan att någon förvarnat eller frågat (efter flera månader i den kategori vi valt). Vi hade faktiskt inget intresse av bebisböcker och hade själva fyllt i vilken kategori hon skulle tillhöra. Sedan kom ett paket där en del varor saknades (men de fanns självklart med på fakturan ) och det dröjde innan jag fick svar på mitt mail om det vilket innebar att jag tvingades betala en räkning för varor jag inte fått och som inte var restnoterade utan helt enkelt missade i packningen. Så de både slarvade vid packning och var tröga i kundservice. Jag tycker att Barnens bokklubb är den bästa barnbokklubben pga deras sortiment, men väljer bort dem pga deras kundservice. Köper alla barnböcker hos cdon istället, det är betydligt billigare och så slinker det med lite böcker/filmer/skivor till oss vuxna också
    Så jag är inte enda med problem. De har kunnat göra 4 misstag och alla de 4 misstagen har de gjort:S Kan man kräva att få någon ersättning för allt problem? T.ex. att jag ska få behålla paketet de skickade utan att jag har beställt. Nu måste jag ju skicka tillbaka ett paket jag aldrig har beställt, jag måste ta kontakt med dom hela tiden pga deras tabbar osv.
  • Howdahkan

Vi gick ur den bokklubben för nåt år sen. Tyckte det var för invecklat och dyrt. Glömde hela tiden att avbeställa månadsboken.
    Men kan inte minnas att vi hade problem med det vi faktiskt beställde...eller så har jag förträngt det.

Nu kör vi med Svalans barnbokklubb som är super.
    En försäljare ringer upp och kan berätta mer om alla böcker och så beställer man bara dom böcker man vill ha och får dom så ofta man vill eller så kommer inga böcker. Och böckerna är billiga.

Vi bor oxå i Finland

• s k r i n d a

Marie 1978: Om mail kan bli liggande ska man, om man driver en seriös kundtjänst, inte erbjuda mailkontakt som alternativ. Jag skickade dessutom flera stycken eftersom mail KAN komma bort, men ligga obehandlade hos mottagaren ska de INTE göra!

TS: du kan ju testa att kräva kompensation. Jag fick inget "plåster på såren" vid mitt klagomål, något de flesta företag faktiskt brukar bemöda sig med. Det kostar dem så lite att skicka en liten kompensationspryl men betyder mkt för kundens upplevelse av bemötandet.

• humma

Vi har varit med i elva år och är supernöjda.
    Det har strulat någongång men det har de alltid fixat till så vi har sluppit komma i kläm.
    Synd att det har strulat så mycket för dig.

• Zsarah

s k r i n d a skrev 2009-02-12 11:53:55 följande:

Marie 1978: Om mail kan bli liggande ska man, om man driver en seriös kundtjänst, inte erbjuda mailkontakt som alternativ. Jag skickade dessutom flera stycken eftersom mail KAN komma bort, men ligga obehandlade hos mottagaren ska de INTE göra! TS: du kan ju testa att kräva kompensation. Jag fick inget "plåster på såren" vid mitt klagomål, något de flesta företag faktiskt brukar bemöda sig med. Det kostar dem så lite att skicka en liten kompensationspryl men betyder mkt för kundens upplevelse av bemötandet.
    Jag har redan ett paket här hemma som jag inte har beställt. Undrar om jag kan kräva de paketet som kompensation för alla problem?
  • Zsarah

Howdahkan skrev 2009-02-12 11:48:46 följande:

Vi gick ur den bokklubben för nåt år sen. Tyckte det var för invecklat och dyrt. Glömde hela tiden att avbeställa månadsboken. Men kan inte minnas att vi hade problem med det vi faktiskt beställde...eller så har jag förträngt det. Nu kör vi med Svalans barnbokklubb som är super. En försäljare ringer upp och kan berätta mer om alla böcker och så beställer man bara dom böcker man vill ha och får dom så ofta man vill eller så kommer inga böcker. Och böckerna är billiga. Vi bor oxå i Finland
    Är det en bokklubb från sverige eller finland? Vilka sort böcker har de? Dottern är bara 14 månader.
  • Howdahkan

Det är en bokklubb i Sverige men dom levererar till Finland.
    Man får en tidning att titta genom där dom varje månad har en skild grupp med böcker för olika åldrar. Finns även med några böcker för vuxna oxå.
    Barnböcker hos dem är ganska nytt då dom tidigare bara sålt vuxenböcker.

När du sen haft tidningen en tid och haft god tid att titta genom den och hunnit besluta vilka böcker du vill ha så ringer en av deras försäljare upp dig och du kan i lugn och ro med hon som ringer disskutera böckerna och hon kan tipsa dig om passade böcker och berätta mer om du är nyfiken på nån bok.
    Sen får du bara dom böcker du beställt och när du bestämt att dom ska komma.

Sätter in länk till deras hemsida
    www.lillasvalan.se/

• Åsa09

Jag har varit medlem i säkert 4 år. Har handlat ganska mycket och jag tycker dom är bra. En gång felpack men det rättades till. Har också fått bra boktips från kundtjänst. Men inte betalar du för tidningen - det är ju böckerna du betalar för. Har även mejlat kundtjänst och så gott som alltíd fått svar i princip samma dag (el dan därpå). Så kanske har du haft otur.

• Ärla Minou

Varit med i sex år och jag tycker det funkat bra. Tror att jag kan ha fått fel i en beställning en gång. Men returer har funkat bra både när jag någon gång glömt avbeställa månadsboken och dr det då blev fel.

Ett plus har varit deras bemötande ändå tycker jag. De verkar iofs vara "små" på något sätt med ibland lite korta telefontider men är å andra sidan väldigt informella och vänliga om man råkar slarva med att betala i tid. "Bäste medelem, det är mänskligt att glömma..." står det då. Känns trevligt och avslappnat.

• Zsarah
    Svar på #24
    Jo om man bor utanför sverige så betalar man för tidningen..
Svar på tråden Någon annan som har problem med barnens bokklubb?