• Raka Pungen

    Om man är oskuld vid 25 års ålder måste man ju ha något fel.

    Eller vad anser ni?
    Detta gäller människor som trots att de inte har någon sträng trosuppfattning eller gravt handikapp fortfarande är oskulder vid vuxen ålder.

    Jag tror att om man fortfarande inte lyckats få till det när man är 25, eller närmar sig 30, så är det ju nåt som inte står rätt till. Man måste ju vara extremt ful och socialt handikappad eller något. (Enbart fulhet räcker ju inte som orsak, alla har vi väl sett skitfula människor som har barn, på nåt sätt har ju även de fått till det nångång).

    Vad tänker du om du får höra att t.ex. nån på ditt jobb är oskuld, trots att personen är vuxen?

  • Svar på tråden Om man är oskuld vid 25 års ålder måste man ju ha något fel.
  • Birgitta2

    Jag hade en gång en sjukgymnast, 27 år gammal. Vi talade äktenskap. Hon berättade att hon var på väg att gifta sig och att hon "sparat sig till sin man". Hon var oskuld och bröllopsnatten skulle bli den första gången för henne (om det var för honom också minns jag inte). Jag respekterade verkligen det.

    Bara för att man inte vill ha sex innan man känner att det är riktigt riktigt rätt, innebär inte det att man är konstig på något sätt. Tvärtom tycker jag. Skulle tycka det var mycket trevligare om folk inte tog för givet att man skall ligga första kvällen man ses.

  • Juniana

    Vilket egendomligt inlägg. För det första tror jag inte att jag får veta det alls, för det är inte ett ämne som folk - och i synnerhet inte en oskuld - pratar öppet om på en arbetsplats. 25 år är dessutom ingen ålder alls.

    Om jag ser till de människor jag känner eller har känt, som jag misstänker var oskulder fortfarande i medelåldern, så var det skillnad på männen och kvinnorna. Männen jag tänker på var samtliga blyga, osäkra, tillbakadragna, lite egna. "Kufar" skulle man ha kallat dem förr.

    Kvinnornas gemensamma nämnare var däremot höga ideal, i förening med små möjligheter att träffa någon som stämde in på detta ideal. De ville inte nöja sig med de som erbjöd sig, typ, utan de ville vänta på den rätte, som skulle ha ett stort antal goda egenskaper... och så gick åren.   

  • tooschoolforcool
    Raka Pungen skrev 2009-02-11 10:06:47 följande:
    Eller vad anser ni? Detta gäller människor som trots att de inte har någon sträng trosuppfattning eller gravt handikapp fortfarande är oskulder vid vuxen ålder. Jag tror att om man fortfarande inte lyckats få till det när man är 25, eller närmar sig 30, så är det ju nåt som inte står rätt till. Man måste ju vara extremt ful och socialt handikappad eller något. (Enbart fulhet räcker ju inte som orsak, alla har vi väl sett skitfula människor som har barn, på nåt sätt har ju även de fått till det nångång). Vad tänker du om du får höra att t.ex. nån på ditt jobb är oskuld, trots att personen är vuxen?


    Behöver ju inte ha med fulhet att göra alls. Individen kanske skyr sex, efter att ha blivit antastad som yngre, sexuellt, även om det inte innebär fullbordad våldtäckt. Eller fått en dålig syn på män, generellt. Eller är homo men vill inte outa sig. Eller har vajsing på hormonerna så att det inte finns nån libido. Det finns massor av orsaker förutom utseendet.
  • k girl

    Min man var oskuld när vi träffades (han var då 31) men det avslöjade han inte förrän vi gift oss. Det är jag glad för, för jag kan vara en trångsynt jävel ibland. Han är trevlig, ser bra ut och är välutbildad, och uppvaktades av ett par andra tjejer som han inte fann intressanta. Kan tillägga att jag blev rätt chockad över det avslöjandet.

  • Roffe476

    Gammalt topic, men jag kände att jag behövde skriva av mig här.

    Jag är en man på 25 år och oskuld. De finns kvinnor som finner mig attraktiv,  en större del tycker nog inte det. Så jag är väl lagom snygg.

    Jag kan inte svara på varför jag fortfarande är det. Osäkerhet, dålig självkänsla och förmodligen en annorlunda personlighet är några skäl som jag kan tänka mig. Och sen vill jag i alla fall inbilla mig att jag vill vänta på "den rätta". Är även rätt kräsen av mig,  utan att det är berättigat.

    Jag saknar närhet och värme(vem skulle inte göra det?) och därmed mår jag inte så bra av att vara oskuld, dock så ångrar jag mig inte allt för mycket om mitt val. För jag har kunnat blivit av med oskulden, vid några få tillfällen. 

     

  • astegmatism
    Raka Pungen skrev 2009-02-11 10:06:47 följande:
    Eller vad anser ni?
    Detta gäller människor som trots att de inte har någon sträng trosuppfattning eller gravt handikapp fortfarande är oskulder vid vuxen ålder.

    Jag tror att om man fortfarande inte lyckats få till det när man är 25, eller närmar sig 30, så är det ju nåt som inte står rätt till. Man måste ju vara extremt ful och socialt handikappad eller något. (Enbart fulhet räcker ju inte som orsak, alla har vi väl sett skitfula människor som har barn, på nåt sätt har ju även de fått till det nångång).

    Vad tänker du om du får höra att t.ex. nån på ditt jobb är oskuld, trots att personen är vuxen?
    Man ger sin oskuld till den man älskar
  • Keffria

    Vet av män som har varit oskulder vid 25. Tom 27. Ingen trosuppfattning eller socialt handikapp eller att de är fula. Den ena av dem är gift idag och har två barn. En av de trevligaste och snällaste karlar jag mött.
    Det kan handlar om blyghet, att man vill ha ett seriöst förhållande innan man har sex eller helt enkelt att förutsättningarna inte varit de rätt. Döm inte någon förrän du vet hela deras historia. Trots allt finns det andra saker än sex. Eller för vissa då...

  • Tösapösa

    ABSOLUT inget fel  ! Det där med oskuld eller inte är ingen big deal egentligen det är SAMHÄLLET och MEDIA som vill få oss att tro att det är något fel då man i dagens samhälle ska vara så sexuellt frigjord och sex är det viktigaste av allt och   blablablabla  

    Jag tror faktiskt inte att någon NORMAL människa dömer dig !!  
    Vissa enstaka idoter kanske men det är ingen ide att lägga ner någon tankeverksamhet på deras åsikter som inte betyder ett skit ändå .

    Varför skulle enstaka idioters åsikter spela större roll , som bara gör mer skada än nytta? Spelar inte normala vettiga  människors åsikter mer roll? 

    Du är en människa och en individ  precis som alla andra , man kan inte vara mer än så. Du är fullständigt normal så sluta tänka på om du är normal eller inte eller om du är dålig eller inte . Bara VA!!   

  • Tiriyaki86

    Jag är 27 och oskuld. En av anledningarna är väl att jag inte är helt socialt kompetent och det är ju vad många söker hos en man. Sedan är mitt utseende inte tillräckligt attraktivt heller. 

  • Author7

    Jag är 26 och oskuld. Jag vill vänta med sex tills jag är redo för det och har hittat någon som jag älskar. 

    Jag tycker inte alls det är något fel med att vänta med sex eller att inte göra det. Det är upp till var och en. 

Svar på tråden Om man är oskuld vid 25 års ålder måste man ju ha något fel.