• Stora Havet

Londonmammor - tips och råd

Hej alla Londonmammor,

Vi ska hälsa på släkt i London över påsken - skulle vilja ha lite tips och råd från er inför resan.

Jag är förstagångsmamma och detta blir första gången vi reser utomlands med bebis. Vår bebis kommer att vara 8 månader kring påsk. Han har precis börjat med smakportioner och äter annars modersmjölksersättning (Lemolac - för känslig mage) i flaska. Jag vet inte hur han kommer att äta vid 8 månaders ålder - så jag vill gärna veta om det finns Lemolac (Sempers märke) eller något liknande i London och vad heter de märken i så fall? (Självklart finns det något liknande, men bra att veta vad märket heter).

Hur är det med ammnings-/skötrum runt om i London? Finns skötbord på de flesta ställen (som caféer och större varuhus, museum etc)?

Vi skall inte sightsee:a så mkt. Både jag och mannen har bott i London tidigare (visserligen ett tag sedan och utan bebis). Men det kan ju vara kul att se något nytt.

Hur funkar det med tunnelbana/buss och barnvagn? Vi kommer att ta med en paraplyvagn som är lite mindre, men det är ju mkt folk i London och kan vara trångt på t-bana/buss tänker jag. Finns hiss till t-bana? Jag vet inte riktigt vad området heter som svägerskan bor i (tror att det är nära Towern?)

TIps på bra parker runt om i London (förutom de vanliga som tex Hyde Park.

Tips på bra caféer? Mysiga och rymliga (och med skötbord).

Andra tips? Fina barnaffärer? Med lite inredningsdetaljer, barntavlor etc.

Länktips om London?

Åh, jag är så sugen på att åka med lilla familjen.

• Svar på tråden Londonmammor - tips och råd
  • MrsFreckles

Hej - roligt med Londonresa, ibland glommer jag bort att vi bor en sadan stor stad dit manga vill komma och turista

Skotrum - finns pa de flesta varuhus och en del restauranger. har inte akt in sa ofta med min dotter till centrala London, jobbigt med en vagn bland alla manniskor pa Oxford Street och avskyr tunnelbanan Barsele ar nog bast men sjalvklart, ar man tva sa gar det ju aka t-bana med, finns ju bara trappor i stort sett sa forvanta er inga hissar...

Museer ar ju bra med, finns skotrum, cafeer och sa lite kultur, allt i ett! Mycket for en bebis att titta pa med Alskar Victoria&Albert Museum - googla vidare...

Lemolac mm vet jag inte men apoteken borde ju ha nagot liknande.

Ett omrade i zon 2 som heter Clapham Junction/Northcote Road  (tag 5 min fran Victoria) ar mycket barnvanligt - finns tom ett babycafe (som heter Crumpet), flera barnaffarer (gillar en del fran JojoMamanBebe - men koper sjalv de flesta barnkladerna fran Sverige, klart bast!)  och butiker for mammor med Om du vill ha tips pa ett omrade ni kan strosa runt utan alltfor mycket stress...i narheten ligger ocksa Clapham Common och massvis av barer och restauranger runtomkring. Jag ar en "soderbona" och har alltid bott soder om floden, finns sakert en massa fint norrover med fast det far nagon annan tipsa om

Hoppas ni far det jattemysigt!

Svar på tråden Londonmammor - tips och råd