• BarbaraH

Superkul och annorlunda grej för barnen på Moderna Museet (även för de som bor långt ifrån...;)))

Har ett tips till alla som gillar att hitta på annorlunda pyssel med barnen..

Moderna Museet har ett verktyg på nätet som kallas Play Artist (www.mmplay.se) där man kan skapa ett konstnärligt och kul filmklipp som sedan ställs ut på Moderna. Man kan alltså sitta i Kramfors (som jag och barnen) och ändå ställa ut på Skeppsholmen!

Det bästa med det är att barnen tycker det är superskoj.

Det är enklare än man tror, för det är bara att trycka på alla tangenter!
    Man kan låta lite större barn göra helt själva, roligast är faktiskt om man hjälps åt - en tar musen och en trycker på tangenterna
    Fyraåringen och sexåringen har tagit över helt och hjälper varandra att skapa filmer, det är värsta konstnärskollektivet hemma, haha!

Jaja, nu ska jag sluta babbla och låta er gå in och titta själva. www.mmplay.se
    Här är det jag skapade
    www.mmplay.se/

• Svar på tråden Superkul och annorlunda grej för barnen på Moderna Museet (även för de som bor långt ifrån...;)))
  • Mrs Winter

Hur fick du nys om detta?

• BarbaraH
    Svar på #1
    Av en slump faktiskt! Gick in på Modernas sida för jag tänkte åka till Stockholm snart...
Svar på tråden Superkul och annorlunda grej för barnen på Moderna Museet (även för de som bor långt ifrån...;)))