• april

Annonsera för hemmafrisör?

Jag hade tänkt dryga ut min lön med att ta frisör kunder hemma har tidigare arbetat som frisör, men pågrund av dåliga armar så pallar jag inte med att jobba hela dagarna med frisör yrket. Men några kunder i veckan klarar jag av håller även på att lära mig att göra gel naglar.

Nu till frågan hur ska jag annonsera för detta ser det oproffsigt ut om man sätter upp lappar tex i affären? Hoppas att någon har några bra förslag!

• Svar på tråden Annonsera för hemmafrisör?
  • Karpet

Den gränsen ligger på runt 10 000 m året alltså ca 800:- i månaden eller så.

• april

Tack för informationen ja mycket mer än 10 000 om året blir det nog inte

• jessapessa

april:
    Jag kan bli din första kund! ;0) Då ekonomin är jättedålig, så har jag inte råd att gå till salong..
    Men ska du bara klippa då? Eller färga också (alltså om man köper själv, från åhlens eller dyl. o tar med sej...?) Å naglarna, det blev jag sugen på också!

Ja, som du förstår så stödjer jag dej till hundra procent o blir gärna din första kund *hihi*

Funderar också på att tjäna pengar hemifrån..fast då med att sy upp till folk..

• Fru Indosaurie

Lamia:

För att räknas som hobbyverksamhet så måste hobbyn sakna vinstsyfte.
    Man måste dessutom tänka på att spara alla kvitton och papper då underskott och överskott ska redovisas i deklarationen.

• Lamia

Fru Indosaurie
    Då kan man ju se sig själv som Hårkonstnär som ääälskar att skapa frisyrer, man gör det inte för vinstens skull,men tar gärna imot en slant för sitt skapande

• april

Sveasmamma

Du får jätte gärna komma och med färgen gör du som du vill har färg, men om du hellre köper den själv går det också bra.

Brukar ta 350:-för färg och klipp om du köper färg själv får vi komma överens om nått, den här veckan har jag fortfarande inskolning på fsk, men du är jätte välkommen nästa vecka någon dag!

• jessapessa

april: har du färg? jag färgar mitt hår svart..!
    Nästa vecka blir jättebra! Säg en dag som passar dej..!

• Tintomara

april: Nu är du ju redan igång! Det var helt enkelt inte svårare än att fråga på FL så fick du en kund direkt! Det kommer att sprida sig som ringar på vattnet

• april

Sveasmamma

Jag hör av mig när jag vet att William kan vara på fsk om allt går bra så kanske vi till och med kan ta det den här veckan, men annars så kan vi ta det någon gång i början på nästa vecka. Det är lättare om du säger en tid då jag inte har nått speciellt inbokat, när jag vet att allt funkar på dagis som sagt.

• april

Sveasmamma

Glömde säga att jag har svart färg också Har det mesta i färg väg det är bara de ljusa färgerna som börjar ta slut en del men då är det ju bara att köpa mer, använder matrix och wella!

• AmandaPitkänen

Åhhh, synd jag inte bor i sthlm!! Annars hade du gärna fått klippa och färga mig!

• jessapessa

april:
    Jag har ändrat mej vad gäller färgen! Jag vill ha tillbaka min gamla hårfärg igen, (jag har en rejäl utväxt) kan du hjälpa mej med det? (har bilder på mej i galleriet, förhoppningsvis ser man utväxten.)
    kan du vänta till efter den 27:e? Då har jag fått min föräldrapenning!
    Kram!

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Annonsera för hemmafrisör?