• SusanK

Tips på hur man kan jävlas med folk i smyg.

Jag sitter och ser reprisen på RAW comedy club och Johan Glans drog till med lite tips om hur man jävlas med folk i sin vardag, i smyg.
    Och nu vill jag ha fler tips!
    Kan bli sabla roligt då jag endast roar mig med " vad kommer Oskar ha i sin blöja nästa gång jag byter den? "!

• Svar på tråden Tips på hur man kan jävlas med folk i smyg.
  • SusanK

Ingen som har något?! Nä nu jävlas ni med mig.

• Brollie

Fisa i hissen.

Tipsen på RAW var väldigt bra! Behöver fler tips!

Tänker bara högt nu med men en grej kan vara att skrika efter hundägare som inte tar upp efter hunden att Ta upp efter DIG? Hur skulle det gå om alla bajsar i diken som du gör? Jag vill inte slubbla på din bajs... ja jag vet inte, nåt sånt.
    Man kan säga till folk "Hörde att ni ska skilja er?" Kanske lite grovt?
    "Åh, vad lik ditt barn är Hasse på jobbet?"
    "Så du är ute och går med mamma", när det uppenbarligen är personens sambo? Har en väldigt taskig dag idag, nog bra att jag håller mig hemma!

• Tröttimössan

Gå runt med en lång nål och stick folk i baken och när de skriker till så titta oförstående på dem och se ut som om du tycker att de är helt knäppa.

• Pallas

I smyg... hmmm... får fundera lite på det där.

Du kan ju alltid i lönndom installera remote desktop på någon kompis dator och sedan ta över hela styrningen hemifrån.

Har du tillgång till någons dator, så gör en print screen på deras desktop och lägg sedan den bilden som skrivbordsunderlägg och ta bort alla deras riktiga ikoner. Skitkul att smygtitta när de försöker klicka på ikonerna som inte finns!

Eller så kan du sprätta loss tangenterna på tangentbordet och sätta dit dem på fel ställen.

Tejpa fast toalocket med silvertejp. Helst en hel rulle.

Knuffa till folk lite extra när du går på stan och utbrist sedan högt "DET GICK BRA, JAG GJORDE INTE ILLA MIG".

• MysTic PrincesS

En klassiker: Ta med några vänner, gå dock inte tillsammans, en får börja med att ställa sig o titta upp på något som inte finns, sen kommer ni en o en o gör samma sak, peka gärna... se sen hur många som gör samma sak.... o tills sist bara gå.... funkar väl bäst där det rör sig mycket folk

Eller köp en plastorm o en billig plånbok, lägg ormen under plåntan o stå en bit bort... gjorde vi ofta som barn.. ha ha.... att människor kan hoppa så högt utan ansats.... 

Himlen vill inte ha mig och helvetet är rädd att jag ska ta över
  • Puls

Usch så elaka ni är......me like. :)

• LittleMsSunshine

plasta in toan och tejpa på osthyveln. Väldigt populärt hos mig för ca 15 år sen:)

• MysTic PrincesS

En annan är att binda en plastspindel med t ex fiskelina, tejpa fast på insidan av ett skåp t ex skafferiet o när man öpnnar ser det ut som spindeln hoppar ut mot dig

Men se till att livförsäkringen på den som utsätts för detta är skriven på dig.... ha ha

Himlen vill inte ha mig och helvetet är rädd att jag ska ta över
  • LittleMsSunshine

MysTic PrincesS skrev 2009-02-14 19:10:53 följande:

En annan är att binda en plastspindel med t ex fiskelina, tejpa fast på insidan av ett skåp t ex skafferiet o när man öpnnar ser det ut som spindeln hoppar ut mot dig Men se till att livförsäkringen på den som utsätts för detta är skriven på dig.... ha ha
    haha stackars den som öppnar det kylskåpet:)
  • Mandel

Snurra runt arbetskamraternas dataskärmar så de är upp och ned.

Sätt fast folks inneskor med lim/dubbelhäftande tejp.
    Fungerar även för muggar och matlådor i kylen.

Banka på dörren när du vet att de är på toa.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • TRAMY

Köp så många chokladkarameller  så möjligt ( helst inpackade i godispapper ) Sedan delar du en på mitten och fyller i med nåt äckligt, tex smör.
    Sedan sätter du ihop halvorna tillsammans så att det blir en hel chokladkaramell igen.
    Packa in de i godispappret igen och ge den till en kompis som du vill jävlas med.
    PS. Du ska själv ta en vanlig karamell så att du och den du vill jävlas med äter det samtidigt.

• viktorjohan

Droppa snabblim på toasitsen. Eller på telefonluren för dem som ff har sådana. Sen ringer du vederbörande. Jävligt kul! Skruva ur lampan på toan och spänn gladpack över toan. Succe'! Knyt fast en ölburk i ett snöre i kompisens bil och lägg den så han inte ser den innan start.

• viktorjohan

Kul tråd detta. Jag kom på några till.
    Man tar ut alla papper i kollegans pärmar och lägger dem löst i pärmen. När han/hon drar ut pärmen ur hyllan uppstår.....mycket uppskattat!
    Vidarekoppla en kollegas telefon till en annans. Härliga missförstånd uppstår.
    Vrid upp eller ner volymen på olika apparater och stäng av dem. Lurade farsan en gång på det viset att TV´n var trasig.
    Sätt en lapp med "nymålat" på favoritstolen i fikarummet. Då är den ledig när du ska ha den.
    Lägg papper som redan har text eller bild i pappersfacket i kopiatorn. Kollegorna kommer tro det är fel på kopiatorn och ringa supporten, eller bara bli förbannade. Jag lurade en kollega på jobbet att det var kopiatortillverkaren som skickade dolda meddelanden till henne.
    Lossa vattenlåset på handfatet på jobbtoan. Kollegorna får vatten på skorna. En riktig höjdare.
    Byt ut salt mot socker i bordssaltkaret.

• Angelicagranholm

Skruva upp locket på saltkaret på restaurangen och sätt tillbaka det så när nästa som ska salta åker locket av och all salt hamnar på dens tallrik. När polaren tar med sin nya kärlen första gången säger du men fan hon/han är ju inte så ful som du beskrev.

• Tigrie

Min kompis mamma gick runt på 1:a april och sa till sina kolleger att "Den letar efter dig" och till nästa att "Den letade efter dig precis".
    Uppstod en hel del förvirring.

• Rosebud

Det finns hur många varianter som helst men ofta blir det närmast plumpa

sabotage istället för timade practical jokes. Det krävs ganska mångsidig

talang och fantasi för att få ihop det hela. Sen har ju oftast inte alla samma uppfattning om

vad som är roligt heller.

På jobbet brukade jag svara med en kollegas namn när någon väl vald person ringde.

Ibland kunde det bli riktigt bra om det kom fram nåt klurigt eller värdefullt av samtalet, för nästa gång personen ringde efterfrågades min kollega i växeln. Vid några tillfällen var han mycket förbryllad över den uppskattning eller tacksamhet som en dittills okänd person gett honom.

• RubyRed
    Angelicagranholm skrev 2014-07-16 22:58:44 följande:

Skruva upp locket på saltkaret på restaurangen och sätt tillbaka det så när nästa som ska salta åker locket av och all salt hamnar på dens tallrik. När polaren tar med sin nya kärlen första gången säger du men fan hon/han är ju inte så ful som du beskrev.

Nej, nej och åter nej till att skruva av lock på salt/pepparkar. Det ställer till det rejält och är bara elakt. Av erfarenhet kan jag berätta att det så kallade pranket kan försätta en hel restaurang i skiten. Många lyfter karet i just locket vilket resulterar i glassplitter och salt överallt. Någon måste städa upp det, och vem blir det? Jo, det blir servitören/-trisen som har andra gäster att ta hand om med. Detta resulterar i en hel del onödig stress för redan underbemannad serveringspersonal och förstörd utekväll för många av restaurangens gäster, för att inte tala om stackaren som sitter med knät fullt i krydda och glas.
Svar på tråden Tips på hur man kan jävlas med folk i smyg.