Hemmamamma?
nån mera som har valt att vara hemma med era barn en längre tid,man känner sig ibland som att man är själv hemma med sin två åring de flesta börjar ju jobba vid 1,5år vilket jag annser för tidigt.
nån mera som har valt att vara hemma med era barn en längre tid,man känner sig ibland som att man är själv hemma med sin två åring de flesta börjar ju jobba vid 1,5år vilket jag annser för tidigt.
Jag ser mig själv helst som hemmamamma men är inte en heltids hemmamamma...
Vi har ett barn, en dotter snart 2,5 år och vi har valt bort fsk, inte helt, hon ska börja i höst är det tänkt om vi får plats på den fsk vi vill... Ekonomiskt så skulle vi klara oss på makens lön, vårdnadsbidraget och barnbidraget. Men allt gick så fort där i höstas, jag fick ett extra jobb som jag sökt i börja av sommaren, kom in på en kvällskurs o vips så schemat fullspäckat.
Så nu har jag och dottern en underbar tid tillsammans på dagarna o kvällarna pluggar jag och vissa kvällar jobbar jag, så just nu blir det lååånga dagar, men det är det helt klar värt!
Det jag tycker är jobbigast är omgivningens reaktioner, typ: Barn behöver gå på fsk! Du behöver ett rikitgt jobb! Tänk på din pension! Vad gör ni på dagarna! Bla bla bla bla...!!!
Jag ser det verkligen som en förmån att jag fått den här tiden med min dotter, o jag tror verkligen inte att jag kommer sitta där som pensionär o ångra denna underbara tid...
jag har varit hemmamamma sen maj03. då jag fick mitt första barn..
jag har 3 barn o det är inte förrän nu som min äldsta på 5½år har börjat 3timmars.. pojkarna är hemma somm vanligt.
kan tillägga som så att här där vi bor finns det inget vårdnadsbidrag.
lite synd ,för det gör att det kanske är mer "okej" att man är hemma..
jag är tyvärr jättedålig mamma typ,.. Kände mig rastlös direkt o har börjat att jobba lite smått,.. Min bebis är 5mån. Men när jag jobbar är bebis med pappa el farmor,..:)
Hur gör ni med jobbet ni som går hemma har ni tagit tjänst ledigt el?
Jen nifer skrev 2009-02-16 22:17:52 följande:
Tre barn79 skrev 2009-02-17 09:08:32 följande:
Här är en till hemmamamma.
I nuläget är jag iofs föräldraledig med minsta skruttan (snart 5 mån) men sonen är 2½ år och är fortfarande hemma.
Kan en av oss vara hemma med barnen varför skicka iväg dem?
darby skrev 2009-02-16 23:15:54 följande:
Jag är hemmamamma (jobbar hemma.)Vi har jordbruk med mjölkkor så både jag och maken jobbar hemma.Vår äldsta son är nu 7 år så han går i förskoleklass 3 dgr/v.För övrigt är han hemma.Han började på Dagis när han var 5 år.15 tim/v.
Våra tvillingar blir 4 år nu i mars och de är fortfarande hemma.