• LuPeRo

Konstig mens efter MA?!?

Den 6 januari i år fick jag ett MA i vecka 13. På återbesöket såg allt bra ut och jag fick beskedet att jag kunde börja med Pergo vid nästa mens.
    I onsdags fick jag en liten blödning och jag trodde då detta var mensen. Men på kvällen blödde jag ingenting. Igår (torsdag) kom det mer blod och min tanke var då att nu kan jag starta med Pergotime igen då detta MÅSTE vara mensen. Nu på kvällen är det dock inte blod utan långa bruna trådiga flytningar.
    Någon som varit med om detta?
    Nu vet jag varken ut eller in om jag kan börja med Pergo eller inte...
    Tyvärr kan jag ej heller ringa min läkare då dom har stängt på fredagar och planen är ju att om detta var mensen så ska jag börja med Pergotime på dag 5 till 9.
    Hur hade ni gjort?

♥ 2 vill bli 3 ♥
  • Svar på tråden Konstig mens efter MA?!?
  • anna06

Blev du skrapad? Då kan det vara så att du inte har så mycket slemhinna att blöda ut ännu, och att det därför inte blir en normal mens. För mig så blöder jag bara lite dagtid, när jag "anstränger" mig, men inte på kväll och natt. Jag skulle utgå från onsdag. När jag haft bara lite brunaktig flytning har läk ansett det vara dag 1.
    Lycka till!

• LuPeRo
    anna06;
    Stort tack för ditt svar!
    Nej jag blev inte skrapad utan min kropp skötte allt själv.
    Idag är allt brunt istället, precis som om man är i slutet på mensen. Men isåfall har denna mensen endast varat i ca 3 dagar. Underligt det här!
    Vi får se om jag väntar ytterligare en mens eller om jag ska prova köra på Pergon, jag får nog tänka lite på saken
    ♥ 2 vill bli 3 ♥
  • Badgirl

Jag har också bruna trådar fortfarande, fast det verkar komma och gå. Igår hade jag nästan inget alls och inte idag på dagen heller, men nu när jag var på toa så hade jag dessa bruna trådar igen. Jag testade positivt på stickan så jag har inte blivit av med alla gravidhormoner heller tydligen. När ska det sluta?

Svar på tråden Konstig mens efter MA?!?